رئیس صندوق رفاه؛ معاون اول رئیس جمهور دستور تخصیص وام شهریه را صادر کرد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: با دستور معاون اول رئیس جمهور ، مشکل تخصیص وام شهریه در حال حل شدن است و مقررشده، این وام اختصاص داده شود.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس ذوالفقار یزدان مهر با اشاره به تخصیص وام شهریه گفت: با تدبیر دولت، پیگیری نمایندگان مجلس و وزیرعلوم تحقیقات و فناوری و با دستور معاون اول رئیس جمهورمشکل تخصیص وام شهریه در حال حل شدن است و مقرر شده این وام اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: در صورتی که ۱۰۰ درصد وام شهریه، یعنی حدود ۵۰ میلیارد تومان وام شهریه تخصیص داده شود تا اندازه ای مشکل وام شهریه حل می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان یادآورشد: هرمقداری که دولت برای وام شهریه اختصاص دهد، مبلغی بیش از آن نیز صندوق رفاه دانشجویان از درآمدهای اختصاصی صندوق برای وام شهریه اختصاص داده و مشکل را حل می کند.

به گزارش مهر یزدان مهر پیش از این اعلام کرده بود: یکی از مشکلات ما در صندوق رفاه دانشجویان، بحث وام شهریه است که این وام در ردیف تملک قرار گرفته و متأسفانه هر سال ما برای تخصیص این وام با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: سال ۹۳ این تخصیص صفر بود، سال گذشته نیز با پیگیری‌های وزیر علوم، تنها ۴۰ درصد این وام اختصاص یافت که ۳۷ میلیارد آن به وزارت علوم رسید؛ این در حالی است که ما سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان وام شهریه ارائه دادیم که اکثر آن از درآمدهای اختصاصی بود.

200

منبع: مهر

کد خبر: 726225

وب گردی

وب گردی