با وجود افزایش درآمد آلفابت طی پاییز 2016، سهام این کمپانی کاهش یافت

آلفابت گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرد که بر اساس آن این کمپانی موفق شده است درآمدی ۲۶.۰۶ میلیارد دلاری به دست آورد.

به گزارش ایسکانیوز، پس از آنکه هلدینگ آلفابت گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی خود را منتشر کرد، سهام این کمپانی به دلیل برآورده نکردن انتظارات تحلیل‌گران وال‌استریت، قریب به ۲ درصد سقوط کرد. هرچند درآمد گوگل از تبلیغات جستجو در گجت‌های موبایل و همچنین تبلیغات ویدیو شاهد افزایش بوده، اما بالا رفتن هزینه‌های جاری کمپانی، مخصوصا در بخش‌هایی نظیر سخت‌افزار و همچنین بالا بودن مالیات باعث شده است افزایش درآمد مجموع این کمپانی چندان به چشم نیاید.

پس از انتشار گزارش مالی آلفابت، سهام این کمپانی قریب به ۲ درصد و ارزش هر سهم آلفابت به ۸۱۴.۸۰ دلار کاهش پیدا کرد. بر اساس آمارهای ارائه‌شده، درآمد آلفابت در پاییز ۲۰۱۶ بیش از ۲۶.۰۶ میلیارد دلار بود که در مقایسه مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده و از پیش‌بینی ۲۵.۲ میلیارد دلاری کارشناسان نیز بالاتر است. تحلیل‌گران انتظار داشتند سود پرداختی آلفابت به ازای هر سهم ۹.۶۷ دلار باشد، حال آنکه آلفابت به ازای هر سهمش ۹.۳۶ دلار پرداخت خواهد کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، هزینه‌های گوگل به بیش از ۱۰.۶۶ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده که بیشتر از ۸.۱۸۸ میلیارد دلار سال پیش است.

گوگل در کنار درآمد‌های حاصل از تبلیغات، اعلام کرد سایر درآمدهایش که شامل فروش سخت‌افزار نیز می‌شود، بیش از ۶۲ درصد افزایش داشته است. سخت‌افزار گوگل شامل گوشی‌های هوشمند پیکسل، هدست واقعیت مجازی دی‌دریم و همچنین بلندگوی هوشمند گوگل هوم است.

در مورد پروژه‌های تحقیقاتی گوگل که شامل خودروهای هوشمند تا پروژه‌های حوزه‌ی بیوتکنولوژی است، آلفابت ضرری ۱.۰۸۸ میلیارد دلاری متحمل شده است که البته در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن با ضرر ۱.۲۱ میلیارد دلاری، نشان از کاهش دارد. کاهش ضرردهی پروژه‌های غالبا تحقیقاتی گوگل را باید به دلیل تعطیل کردن شماری از پروژه‌ها توسط گوگل خواند. یکی از پروژه‌های گوگل که عملکرد مثبتی از خود به نمایش گذاشته، Verily است که اخیرا موفق شد سرمایه‌ای ۸۰۰ میلیون دلاری از یک کمپانی سنگاپوری برای پیشبرد اهداف خود دریافت کند. این کمپانی زیر پرچم آلفابت به توسعه‌ی گجت‌هایی نظیر لنز‌های تماسی برای قرار گرفتن روی چشم می‌پردازد.

گوگل در جریان ارائه‌ی گزارش مالی خود، جزئیاتی از اطلاعات مربوط به یوتیوب رد و یوتیوب موزیک ارائه نکرد. ساندار پیچای با اشاره به صوت به‌عنوان یکی از راه‌های ارتباطی با گوگل، به این نکته اشاره کرده است که گوگل نمی‌تواند همچون جستجوی متنی، به کسب درآمد تبلیغاتی از جستجوی صوتی بپردازد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 726273

وب گردی

وب گردی