اولین نسخه آزمایشی iOS 10.3 منتشر شد

در این مقاله قصد داریم شما را با تغییرات مهم اولین نسخه‌ی آزمایشی iOS 10.3 آشنا کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، فعالیت‌های اپل در سال ۲۰۱۶ برای بسیاری از کاربران چندان هیجان‌انگیز نبوده است. در سال گذشته شاهد عرضه آیپد پرو کوچک‌تر و آیفون‌های جدید و همچنین لپ‌تاپ‌های جدید سری مک‌ بوک‌ پرو بودیم. افزون بر آنچه گفته شد، اپل در سال ۲۰۱۶ هدفون‌های بی‌سیمی موسوم به ایرپاد معرفی کرد. اصولا باید گفت اپل در سال گذشته محصولات کنونی خود رابروزرسانی کرده است؛ البته نباید فراموش کرد که هدفون‌ بی‌سیم اپل فراتر از آنچه انتظار داشتیم، ظاهر شد و همچنین تاچ‌بار موجود در مک‌ بوک‌ پرو جدید توجه بسیاری را به خود جلب کرد، با این وجود در کل این شرکت نتوانست در سال ۲۰۱۶ مثل همیشه کاربران را هیجان‌زده کند.

در حال حاضر ما در اوایل سال ۲۰۱۷ به سر می‌بریم و تقریبا ۱۱ ماه تا پایان سال جاری زمان باقی مانده، ولی اپل در همین ابتدای سال میلادی جدید اقدام به بروزرسانی سیستم‌عامل iOS کرده است. امروز اولین نسخه‌ی آزمایشی iOS 10.33 در دسترس قرار گرفت و این در حالی است که انتظار داشتیم این نسخه آزمایشی در روز ۱۰۰ ژانویه منتشر شود؛ البته اضافه شدن چند قابلیت جدید، ارزش صبر کردن بیشتر برای انتشار این آپدیت را داشت. در این بروزرسانی ویژگی‌ها و تغییرات زیادی وجود دارد که در این مطلب تصمیم داریم آن‌ها را با هم مرور کنیم.

قابلیت‌ها

یافتن ایرپاد با Find My AirPods

اولین ویژگی مهم در بروزرسانی مورد اشاره ،قابلیتی به نام Find My AirPods است. همان‌طور که از اسم این قابلیت مشخص است می‌توان به‌منظور یافتن ایرپاد از آن بهره گرفت. طبیعتا به دلیل کوچک بودن ایرپاد امکان گم شدن آن‌ وجود دارد. این ویژگی در واقع به اپلیکیشن کنونی یافتن آیفون گمشده موسوم به Find My iPhone اضافه شده است. برای مشاهده ایرپاد روی نقشه و ردیابی آن‌ باید اطمینان حاصل کنید که بلوتوث آیفون شما روشن است و در محدوده بین ۵ تا ۱۰ متری این هدفون بی‌سیم قرار دارد.

اگر در محدوده تحت پوشش، ایرپاد خود را گم کرده باشید با استفاده از این ویژگی به‌راحتی می‌توانید آن‌ را پیدا کنید. همچنین می‌توانید پخش صدا را در هر یک از گوشی‌های این هدفون قطع یا وصل کنید؛ چرا که امکان دارد در بعضی از مواقع فقط یک عدد از آن‌ها گم شود. در هر صورت باید گفت با توجه به امکان بالای گم شدن ایرپاد، اضافه شدن یک ویژگی برای یافتن آسان‌تر آن‌ منطقی به نظر می‌رسد.

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانند به نظرات مشتریان پاسخ بدهند

اپ‌استور اپل همچنان یک بازار بسیار مناسب و قوی برای اپلیکیشن‌ و بازی‌ موبایل محسوب می‌شود، اما با وجود محتوایی که در این بازار در دسترس قرار دارد، کاستی‌هایی در امکانات آن دیده می‌شود. این در حالی است که سرویس‌های مشابه از جمله فروشگاه پلی‌استور گوگل از خیلی وقت قبل، قابلیت‌هایی ارائه می‌دهند که اپ‌استور از آن‌ها بی‌بهره مانده است. در حال حاضر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌، گزینه‌های بسیار محدود و کمی برای برقراری ارتباط با مشتریان و خریداران اپ‌ در دسترس دارند؛ اما به لطف تغییرات جدید آی‌او‌اس ۱۰.۳، به‌زودی این شرایط تغییراتی خواهد داشت. اگرچه این ویژگی فعلا فعال نیست؛ اما اپل گفته است که توسعه‌دهندگان به‌زودی می‌توانند به‌صورت مستقیم به کاربرانی که در اپ‌استور برای اپلیکیشن‌ آن‌ها نظر ثبت کرده‌اند، پاسخ بدهند. این قابلیت هم‌زمان با انتشار نسخه‌ی عمومی iOS 10.3 فعال خواهد شد. امکان مشاهده‌ی پاسخ‌های ارسالی توسعه‌دهندگان توسط همه‌ وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که این ویژگی در اپ‌استور ارائه‌شده در سیستم‌عامل macOS نیز وجود دارد.

ویجت جدید برای اپلیکیشن پادکست‌ها

ویجت‌ یکی از امکانات جدید سیستم‌عامل iOS محسوب می‌شود؛ اما با گذشت زمان رفته‌رفته اپلیکیشن‌های بیشتری از این ویژگی بهره می‌برند تا از این طریق اطلاعات بیشتری در صفحه‌ی قفل و صفحه‌ی خانگی گوشی کاربر به نمایش درآورند. در نسخه‌ی آزمایشی آی‌اواس ۱۰.۳ اپلیکیشن پادکست‌ مجهز به ویجت جدیدی شده که از نظر طراحی بسیار شبیه به ویجت کنونی اپلیکیشن موزیک است. افزون بر این، اپلیکیشن‌های بسیاری وجود دارند که دوست داریم در آینده‌ی نزدیک، ویجت به آن‌ها اضافه شود. در هر صورت در این لحظه کاربران می‌توانند از ویجت اپلیکیشن پادکست ساخت اپل بهره ببرند.

خبری از حالت تئاتر نخواهد بود

یکی از مورد انتظارترین ویژگی‌ها برای بروزرسانی آی‌اواس ۱۰.۳ حالت تئاتر (Theater Mode) است. این حالت در واقع به شما اجازه خواهد داد تم رابط کاربری آیفون خود را تیره کنید تا استفاده از گوشی در شرایط کم‌نور و تاریک، به چشمانتان آسیب وارد نکند و بتوانید راحت‌تر با دستگاه کار کنید. تاکنون شایعات و صحبت‌های زیادی در مورد این ویژگی و اینکه چگونه می‌تواند به یکی از مهم‌ترین امکانات آی‌اواس ۱۰.۳ محسوب شود، منتشر شده است و اگر چه در اولین نسخه‌ی آزمایشی iOS 10.3 خبری از این قابلیت نیست، اما همچنان می‌توان به حضور آن در بروزرسانیهای بعدی امیدوار بود. بر اساس اسناد رسمی اپل، مشخص شده است که سیستم‌عامل واچ‌اواس این ویژگی را ارائه خواهد کرد و با توجه به همین موضوع، می‌توان احتمال داد که در آیفون نیز شاهد این قابلیت باشیم. جزئیات در مورد حالت تئاتر در آی‌اواس چندان مشخص نیست؛ اما امید می‌رود در نسخه‌ی آزمایشی بعدی این iOS 10.3 شاهد حضور ویژگی مورد بحث باشیم.

نمایی از حالت تئاتر در آیفون

سایر قابلیت‌های اضافه‌شده

علاوه بر تغییرات بزرگی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، اپل در آی‌اواس ۱۰.۳ یک سری ویژگی کوچک دیگر اضافه کرده است. جدیدترین آپدیت سیستم‌عامل موبایل اپل از فایل سیستم اپل موسوم به APFS بهره می‌برد. با این بروزرسانیگزینه‌های بیشتری برای امنیت کاربران در نظر گرفته شده است و کاربران CarPlayy به‌راحتی می‌توانند به سه اپلیکیشنی که اخیرا باز کرده‌اند، دسترسی یابند. با این آپدیت کاربران برای دسترسی به سه اپلیکیشن اخیر نیازی به بازگشت به صفحه‌ی خانگی نخواهند داشت. البته باید گفت بسیاری از تغییرات کوچک اعمال‌شده در این نسخه از آی‌اواس تأثیر چندانی بر بسیاری از کاربران ندارند؛ اما مشخصا این تغییرات ارزش آن را دارند که به آن‌ها اشاره کنیم.

انتشار رسمی

اپل هنوز نسخه‌ی عمومی آی‌اواس ۱۰.۳ را معرفی نکرده است؛ اما با توجه به آپدیت آی‌اواس ۹.۳ که سال گذشته منتشر شد، می‌توان با اطمینان تقریبا زیادی گفت که چه زمانی نسخه‌ی عمومی این بروزرسانی در دسترس قرار خواهد گرفت. اپل اولین نسخه‌ی آزمایشی آی‌اواس ۹.۳ را در روز ۱۱ ژانویه‌ی سال گذشته (۲۱ دی‌ماه ۹۴) و سپس نسخه‌ی عمومی آن را در روز ۲۱ مارس (۲ فروردین ۹۵) و به همراه آیپد پرو ۹.۷ اینچی منتشر کرد. انتظار می‌رود کمپانی اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری، سه مدل آیپد جدید معرفی کند و مثل گذشته همراه با این سه محصول، نسخه‌ی عمومی iOS 10.3 را نیز در دسترس کاربران قرار دهد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 726285

وب گردی

وب گردی