نخست وزیر انگلیس امروز به ترکیه می رود

نخست وزیر انگلیس قرار است امروز (شنبه) در اولین سفر رسمی خود به ترکیه از زمان تصدی سمتش در ژوئیه ۲۰۱۶ با رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه دیدار کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه حریت، ترزا می، نخست وزیر انگلیس بلافاصله بعد از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در روز جمعه عازم ترکیه شده است.

می اخیرا گفته بود که کشورش تبدیل به یک "کشور تجارت کننده بزرگ و جهانی" در راستای تدارک برای خروج از اتحادیه اروپا خواهد شد.

دولت انگلیس در حال مذاکرات با برخی کشورها برای امضای توافقنامه تجارت آزاد از جمله با ترکیه است. انتظار می‌رود در جریان مذاکرات ترزا می در آنکارا و دیدارهای او با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر این کشور مسائلی نظیر مبارزه با گروه تروریستی داعش، بحران پناهجویان و وضعیت قبرس مطرح شود.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس قرار است ترزا می در زمینه تقویت تلاش‌ها برای عمیق تر کردن همکاری دو کشور در یکسری مسائل و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث بپردازد.

همچنین به گفته سخنگوی ترزا می، او ممکن است در دیدارش با اردوغان نگرانی‌های حقوق بشری در ترکیه را نیز مطرح کند.

این سخنگو گفته سفر ترزا می بازتاب این حقیقت خواهد بود که ترکیه یک "شریک اجتناب ناپذیر و یک هم‌پیمان نزدیک" برای انگلیس در بسیاری از حوزه‌های مهم جهانی ازجمله تجارت، ‌امنیت و دفاع است.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 726311

وب گردی

وب گردی