ییلدیریم: حزب "مردم جمهوری‌خواه" پا جای پای حزب "دموکراتیک خلق" گذاشته است

نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی انتقادآمیز اعلام کرد، حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه" رفتاری مشابه حزب "دموکراتیک خلق" در قبال اصلاحات قانون اساسی دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، اعضای حزب "مردم جمهوری‌خواه" (بزرگترین گروه مخالف دولت در این کشور) درباره تغییرات قانون اساسی "غلو" می‌کنند و می‌گویند این تغییرات حکومت را تغییر داده و شرایط را به گونه‌ای خواهد کرد که گویی دنیا به آخر فرا رسیده و کشور سقوط خواهد کرد.

در گذشته این اظهارات را حزب دموکراتیک خلق بیان می‌کرد و اکنون حزب مردم جمهوری‌خواه پا جای پای حزب دموکراتیک خلق گذاشته است. آنها نیز همان مواضع را در پارلمان دارند.

وی افزود: چه اتفاقی برای "حزب آتاتورک" افتاده است؟ آیا این درست است که حزب آتاتورک دست در دست کسانی دهد که می‌خواهند کشور را جدا کنند؟

ییلدیریم اضافه کرد: من درک نمی‌کنم که چرا حزب مردم جمهوری‌خواه مخالف این اصلاحات است. این اصلاحات باعث تغییر حکومت نمی‌شود و کشور را در معرض تقسیم شدن قرار نمی‌دهد بلکه با اجرای سیستم ریاست جمهوری کشور متحدتر شده و تمام گروه‌ها و بخش‌های مختلف زیر چتر یکدیگر قرار می‌گیرند. این سیستم باعث خواهد شد که اراده ملی مستحکم‌تر از گذشته خواهد شد.

وی ادامه داد: ذهن حزب مردم جمهوری‌خواه پیر شده است. این حزب ترجیح می‌دهد که در گذشته باقی بماند. این در حالی است که اکنون زمان بیان مسائل جدید است.

306/300

کد خبر: 726341

وب گردی

وب گردی