ماهواره دوستی امسال پرتاب می شود/ پایان ساخت ماهواره ناهید ۱

وزیر ارتباطات از اتمام ساخت ماهواره «ناهید یک» و «دوستی» خبر داد و گفت: امیدواریم ماهواره دوستی را امسال و ماهواره «ناهید ۱» را سال آینده پرتاب کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی امروز در مراسم امضای قرارداد برای ساخت ماهواره «ناهید۲» که میان سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی منعقد شد در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های فضایی دولت گفت: هم اکنون کار طراحی و ساخت ماهواره «ناهید ۱» به اتمام رسیده است و امیدواریم با مذاکراتی که برای پرتاب آن در حال انجام هستیم سال آینده این ماهواره به فضا پرتاب شود.

وی گفت: طی چند سال گذشته تمام ماهواره هایی که به فضا پرتاب شده اند ماهواره های سنجی بودند، ادامه داد: از ۲ سال گذشته برای ماهواره مخابراتی برنامه ریزی کردیم و «ناهید ۱» با این هدف طراحی و ساخته شد. در همین حال پروژه «ناهید ۲» که امروز قرارداد آن به امضا رسیده است مدل پیشرفته تر ماهواره «ناهید ۱» است که امیدواریم بتوانیم این را نیز به سرانجام برسانیم.

وی تاکید کرد: در پروژه «ناهید۲» قرار است تمامی متخصصان در دانشگاهها و پژوهشگاه های فضایی با ایجاد یک کنسرسیوم داخلی توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

وزیر ارتباطات گفت: در همین حال طبق برنامه ریزی های در دست انجام ماهواره دوستی را امیدواریم بتوانیم امسال پرتاب کنیم چرا که پرتاب ماهواره در دست ما نیست و ما تنها نسبت به آماده سازی آن اقدام خواهیم کرد که امروز مقدمات پرتاب آن آماده شده است و در صورتی که سازمان پرتاب کننده آمادگی داشته باشد این ماهواره در سال جاری پرتاب می شود.

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 726353

وب گردی

وب گردی