سامانه به اشتراک گذاری سفر

مدیرعامل شرکت نرم افزاری و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه به اشتراک گذاری سفرهای رهسپار که کار خدمات مسافرتی از جمله به اشتراک گذاری سفر برای جلوگیری از تک سرنشین بود خودروها را انجام می دهد ،که این ایده چندین سال است در کشورهای پیشرفته دنیا در حال اجراست.

محمدرضا قازلی در گفتگو با ایسکانیوز درباره شرکت خود گفت: شرکت ما در شرف دانش بنیان شدن است. در واقع ما محصولاتمان را به دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کرده و مشارکت خود را با این موسسه آموزشی شروع کرده ایم.

وی افزود: در طرح رهسپار با واحد قزوین، در قسمت شتاب دهنده دانشگاه طرحمان را آغاز کرده وبا سرمایه گذاری اولیه از سمت دانشگاه، به صورت مشارکتی آن را اجرا کرده ایم. این طرح اکنون در واحد قزوین اجرایی شده وطی قرادادی که با دانشگاه آزاد واحد مرکز انجام داده ایم،قرار است در یک ماه آینده در کل کشور اجرا شود.

قازلی با اشاره به محصول تولیدی شرکت افزود: سامانه به اشتراک گذاری سفرهای رهسپار که کار خدمات مسافرتی از جمله به اشتراک گذاری سفر یا همسفری را در ایران انجام می دهد ،به این شکل که اگر کسی خودروی تک سرنشین داشته باشد و بخواهد به دانشگاه یا محل کارش برود ، می تواند صندلی های خودرویش را به اشتراک بگذارد تا افراد دیگری که با او هم مقصد هستند ،از طریق نرم افزار آن فرد را پیدا کرده و بتوانند صندلی خودرو را رزرو و به محل کار یا مقصد خود در هر جای دیگر بروند.

وی با اشاره به مزیت های حاصل از اجرای این طرح افزود: کاهش خودرو تک سر نشین، کاهش آلودگی هوا و نیز از سویی درآمدزایی برای رانندگان از جمله مزایای پیاده سازی این طرح است، ،چرا که برای مسیری که طی می کنند می توانند مبلغی جزئی را حساب کنند که این مبلغ بسیار کمتر از کرایه تاکسی های خطی و در حدود 70 درصد کمتر از کرایه آن ها است.

این مدیرعامل شرکت نرم افزاری با بیان اینکه این ایده چندین سال است در کشورهای پیشرفته دنیا در حال اجراست افزود : زمانی که ما این طرح را آغاز کردیم هیچ مشابه داخلی ای نداشت اما اکنون دو یا سه استارت آپ از آن راه اندازی شده است .

وی در جواب اینکه با نمونه خارجی اش چقدر تفاوت قیمت دارد اظهار داشت: چون این محصول نرم افزاری است که بیشتر خدمات ارائه می دهد خیلی نمی توان در حوزه قیمت آن مقایسه ای به عمل آورد.

قازلی در اشاره به مزیت این محصول نسبت به نمونه خارجی آن گفت: ما توانسته ایم این محصول را بومی سازی کرده و برایش سیستم اهراز هویت تعیین کنیم و هویت تمام کسانی که در اپلیکشن ثبت نام کرده اند را از مراجع مربوطه استعلام می گیریم، به طور مثال اکنون که با دانشگاه آزاد اسلامی در حال همکاری هستیم ،دانشجویان این دانشگاه پس از وارد کردن کدملی یا شماره دانشجویی خود،برای اینکه امنیت کلی سیستم بالاتر باشد،از سوی ما چک می شوند که حتما چنین دانشجویی در دانشگاه آزاد وجود داشته باشد و بعد بتوانداز سفر استفاده کنند، در حالیکه در نمونه های مشابه خارجی و داخلی چنین مزیتی وجود ندارد ،یعنی شما چه به مسافر و جه به راننده ای که به شما درخواست را می دهد،خیلی نمی توانید اعتماد کنید.

وی با تشکر از حمایت های دانشگاه آزاد اذعان داشت :دانشگاه آزاد هم در بحث منابع مالی که برای اجرای طرح در اختیار ما گذاشته و هم با حمایت های راهبردی در جهت اجرای این طرح ،در کل واحدها به خصوص خود واحد قزوین در این قضیه بسیاربه ما کمک کرده است تا بتوانیم طرح را ملی کنیم .

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به تعداد کار آفرینی حاصل از اجرای این طرح افزود :در این پروژه هفت نفر مشغول به کار هستند.که همه از دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی هستند.

402/101

کد خبر: 726391

وب گردی

وب گردی