حمله جدید داعش به دیرالزور

منابع سوری در دیر الزور از صدای انفجار شدیدی در بیشتر مناطق دیر الزور در شرق سوریه خبر دادند که ناشی از حمله داعش با یک خودروی بمب گذاری شده به پایگاه‌های ارتش سوریه بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکای نیوز، داعش ظرف ساعات گذشته چندین حمله به جبهه‌های شهر دیر الزور و حومه آن به ویژه به اطراف فرودگاه داشت و از بد بودن وضعیت آب و هوا و غباری که پرواز جنگنده‌ها را محدود می‌کرد، بهره جست.

منابع در این منطقه اعلام کردند که داعش پیشروی را در اطراف فرودگاه نظامی دیر الزور رقم زد و چندین مرکز جدید به ویژه در منطقه استراتژیک المقابر و در نزدیکی فرودگاه را تحت کنترل خود درآورد.

فعالان نیز از درگیری‌های پراکنده میان اتش سوریه و داعش در محورهایی در اطراف شهر دیرالزور خبر دادند.

به نقل از روسیا الیوم، منابع اعلام کردند که داعش تجهیزات و نیروهای کمکی جدیدی را به اطراف شهر آورده است.

پایگاه‌های محلی در دیرالزور در شرق سوریه اعلام کردند که داعش صدها نیرو را در نزدیکی شهر دیرالزور جمع کرده است تا نبرد علیه نیروهای نظام سوریه را از سربگیرد.

منابع احتمال دادند که حمله داعش به فرودگاه نظامی یا به تیپ ۱۳۷ در غرب دیرالزور باشد.

جنگنده‌ها نیز مجددا حملاتی به مناطق حضور داعش در منطقه پانوراما و منطقه المقابر و اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور و مناطق دیگری در این شهر داشتند.

فعالان گفتند که درگیری‌ها به کشته و زخمی شدن تعدادی از داعشی‌ها و منهدم شدن تجهیزات آنها در منطقه المقابر و اطراف فرودگاه و منطقه پانوراما و روستای الجفره در حومه شرقی انجامید.

منابع تاکید کردند که داعش برای حمله‌ای شدید آماده می‌شود که ممکن است در هر لحظه این حمله را به پایگاه‌های ارتش سوریه و مناطق تحت کنترل ارتش در شهر دیر الزور و اطراف آن انجام دهد.

داعش ساختمان دانشگاه و خوابگاه در جنوب شهر دیرالزور را هدف قرار داد و اطلاعاتی مبنی بر وقوع تلفات منتشر شده است.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 726396

وب گردی

وب گردی