پزشکیان:هیچ‌کس نمی‌تواند خلأ آیت‌الله هاشمی را پرکند/ دانشگاه آزاد اسلامی با پژوهش روز به روز بهتر می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کشور چین با جمعیت‌ خیلی بیشتر از ایران کمتر از ما دانشگاه‌ دارد، تاکید کرد که دانشگاه زیاد داشتن به معنای پیشرفت نیست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کس نمی‌تواند خلأ آیت‌الله هاشمی را پر کند. در کشور، آقای هاشمی با سابقه‌ و ارتباطاتی که داشت چیز دیگری بود. آدم‌هایی مثل آیت‌الله هاشمی براساس تجربیات سخت، امتحانات و گذرهایی سختی که با آن مواجه بودند، به این جایگاه رسیده‌اند.

پزشکیان ادامه داد: بالاخره بقیه هم تلاش می‌کنند این راه را ادامه دهند که امیدوارم کسانی که هستند و مانده‌اند و در این مملکت تلاش می‌کنند، بتوانند راه آیت‌الله هاشمی را با قدرت و صلابت ادامه دهند و سعی کنند جای خالی ایشان کمتر دیده شود.

او افزود: دکتر ولایتی از قبل در این مجموعه بوده است و انتخابی که مقام معظم رهبری انجام داده‌اند از بین همین مجموعه بوده است. در دولت آقای هاشمی بارها و بارها بوده‌اند و همکاری نزدیکی داشته‌اند. طبیعتا انتخابی است که به نظر مقام معظم رهبری مناسب‌تر است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در هر فعالیتی پیشرفت بستگی به این دارد که ما بدانیم به دنبال چه چیزی هستیم و در کجا قرار داریم و چه کارهایی انجام داده‌ایم تا بدانیم پیش رفته‌ایم یا خیر. متاسفانه تعداد دانشگاه‌های کل کشور از تعداد دانشگاه‌های چین بیشتر است. این کشور با 1 میلیارد و خرده‌ای که خرده‌اش جمعیت کشور ما است، از ایران کمتر دانشگاه دارد. دانشگاه‌ زیاد داشتن به معنای پیشرفت نیست.

پزشکیان درباره پیشرفت‌های حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از نظر مقالات و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و مراکز تحقیقاتی که راه‌اندازی کرده‌ است، روز به روز بهتر می‌شود.

منبع: آنا

204/200

کد خبر: 726420

وب گردی

وب گردی