زاکربرگ خطاب به ترامپ: درب ها را به سوی مهاجران باز بگذارید

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک در جدیدترین پستش به سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور تازه بر تخت نشسته ایالات متحده در مورد مهاجرت خارجی ها به این کشور واکنش نشان داده است.

به گزارش ایسکانیوز، نسبت های آبا و اجدادی من به کشورهای آلمان، اتریش و لهستان بر می گردد. اصالت همسرم چینی است و اجداد او نیز به چین و ویتنام منتسب است. آمریکا ملت مهاجران و پناهندگان است و ما باید به این مسئله افتخار کنیم.

زاکربرگ عملی شدن وعده های ترامپ و سر قول ماندنش را تحسین می کند و حتی از رسیدگی قانونی و جدی به پرونده مهاجران غیرقانونی و مهاجمان استقبال می کند، اما در سوی مقابل نگران سیاست های نژادپرستانه او است.

من نگران تاثیر نه چندان دلچسب اجرائیات تند رئیس جمهور ترامپ هستم. به نظر من کشور ایالات متحده آمریکا می بایست از ورود استعدادهای مختلف دنیا به کشور استقبال نماید.

مطلب زاکربرگ قلم تندی ندارد، اما به طور کامل سیاست های ترامپ را در فضای مجازی به چالش کشیده است و در بخش نظرات و پست های اشتراک گذاری شده، شاهد واکنش های گسترده مردم، چه آمریکایی و چه خارجی هستیم.

مدیران صنعت تکنولوژی و دنیای فناوری گاه و بی گاه مخالفت های خود با سیاست های تند دونالد ترامپ را بروز می دهند، اما یقیناً دوست دارند روابط خوبی با دولت داشته باشند.

گفتنی است؛ مارک زاکربرگ از سال ها پیش مدافع مهاجرت و پناه جویی به کشور آمریکا بوده است و در سال 2013 گروهی بدون منفعت برای ساماندهی مهاجران با استعداد راه اندازی کرد.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 726457

وب گردی

وب گردی