دانشگاهی که میشل اوباما از آن فارغ التحصیل شد

پریسنتون تاکنون 41 جایزه نوبل، 21 مدال ملی در زمینه علمی و 14 مدال ورزشی معتبر کسب کرده است. میشل اوباما همسر باراک اوباما در سال 1985 از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه پرینستون خود را موظف می‌داند در زمینه کمک رسانی به پیشرفت ملی کشورش و حقوق بشر فعالیت کند. این دانشگاه در سال 1746 تاسیس شد و خود را چهارمین دانشگاه تاسیس شده در آمریکا معرفی می‌کند.

این دانشگاه که خود را دانشگاهی غیرمذهبی می‌داند، در زمینه‌های حقوق بشر، علوم اجتماعی، هنر، علوم طبیعی و مهندسی فعالیت علمی و آموزشی خود را پیگیری می‌کند.

این دانشگاه در ابتدا به عنوان دانشگاه الیزابت نام‌گذاری شده بود. بعدها نام آن به دانشگاه نیوجرسی تغییر کرد و از یک و نیم قرن پیش پرینسون نام گرفت.

پرینستون چون دانشگاه‌های تحقیقاتی و شناخته شده به دنبال رسیدن به بالاترین سطح علمی ممکن است. این دانشگاه دارای قریب به 8000 دانشجو است که 5200 نفر از آنان در مقطع کارشناسی و 2600 نفر از آنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند. 1100 نفر از دانشجویان این دانشگاه موفق به عضویت در هیات علمی دانشگاه پرینستون شده‌اند.

پرینستون با تعهد به نوآوری، تکیه بر دانش‌های جدید، تحقیق رایگان و استقبال از ایده‌های تازه موفق شده است خود را به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان بدل کند.

این دانشگاه یکی از نکات مثبت خود را تاثیر بر پیشرفت شخصیتی افراد، توسعه روابط آن‌ها و آشنا شدن با دیگر نخبگان امروز آمریکا و جهان می‌داند.

پرینستون خود را متعهد به استقبال و پشتیبانی از دانش آموزان می‌داند و این را یکی از راه‌های تبلیغاتی خود تعریف کرده است.

این دانشگاه از منظر سطح علمی و پژوهش‌ی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های فعلی جهان است.

پرینستون تلاش می‌کند با تکیه بر آموزش محصلان خود جهت یافتن بیانی قوی در گفت و گو، بر درک آن‌ها نیز اثرگذار باش. اینکار به علت یافته‌های جدید علمی مبنی بر تاثیر توان گفت و گو بر درک افراد است.

اولین دانشکده تحصیلات تکمیلی پرینستون در سال 1900 تاسیس شد. این دانشگاه واقع در نیوجرسی و دانشگاهی خصوصی است که 98% درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی آن از امکانات رفاهی بهره‌مند هستند.

پریسنتون تاکنون 41 جایزه نوبل، 21 مدال ملی در زمینه علمی و 14 مدال ورزشی معتبر کسب کرده است.

میشل اوباما همسر باراک اوباما در سال 1985 از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

باب دیلان یکی از کارهای خود به نام روز ملخ را به مناسبت دریافت دکترای افتخاری از این دانشگاه خوانده است.

پرینستون در سال 2016 یازدهمین دانشگاه برتر جهان از نظر علمی معرفی شد.

یکی از سنت‌های این دانشگاه که از سال 1879 تا امروز ادامه دارد، برگزاری کنسرت رایگان موسیقی پس از پایان زمان رسمی دانشگاه است.

از دیگر سنت‌های جالب این دانشگاه طراحی و نقاشی کلاس‌ها در پایان سال، براساس ویژگی‌های آموزشی آن کلاس است.

خبرنگار مجتبی اسماعیلی/انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 726475

وب گردی

وب گردی