شیوه نامه اجرایی نهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور

دکتر مهسا هادی پور جهرمی، رئیس اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از اضافه شدن حیطه اصلی المپیاد سال آینده و تغییراتی در شیوه اجرایی آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز رئیس اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حیطه اصلی «آموزش پزشکی» به ۴ حیطه اصلی سال گذشته «مدیریت در نظام سلامت»، «تفکر علمی در علوم پایه»، «فلسفه در پزشکی»، «استدلال بالینی» اضافه می شود و دانشجویان علوم پزشکی در ۵ حیطه اصلی با یکدیگر به رقابت می کنند.

هادی پور جهرمی، از تغییر در شیوه اجرایی این دوره از المپیاد خبر داد و گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دانشگاه های شرکت کننده این دوره از المپیاد، بر اساس مناطق آمایشی دهگانه تقسیم بندی شده است.

او افزود: هر دانشگاه سهمیه خاصی دارد؛ واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از طرف معاونت علوم پزشکی این دانشگاه در هر منطقه آمایشی مشخص و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشوری اعلام شده است و سهمیه واحدهای شرکت کننده براساس رشته های علوم پزشکی و تیپ واحد، مشخص شده اند.

او به طراحی سوالات، تصحیح آزمون و اعلام نتایج به صورت متمرکز توسط وزارت بهداشت در المپیاد آینده خبر داد و گفت: اجرای آزمون انفرادی آمایشی بوده و در هر منطقه آمایشی دانشگاه های علوم پزشکی برای برگزاری آزمون از سوی وزارت بهداشت مشخص شده اند و سایر دانشگاه ها باید با آن دانشگاه ها تعامل کنند.

او به دو مرحله «انفرادی» و «تیمی» المپیاد مذکور اشاره کرد و گفت: آزمون انفرادی در اواخر اردیبهشت ۹۶ توسط وزارت بهداشت برگزار می شود و پس از اعلام نمره ها، نفرات برتر هر منطقه آمایشی برای حضور در تیم های مشترک معرفی می شوند و ممکن است اعضا یک تیم از چند دانشگاه باشند.

او به جلسه ای با حضور نمایندگان المپیاد واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در روز یکشنبه، ۳ بهمن ۹۵ در معاونت علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در این جلسه تغییرات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در این دوره از المپیاد ارائه شد و مسئولین با روند تغییرات جدید آشنا شدند. همچنین از مسئولین واحدها خواسته شد تا به تقویت دانش و تجربه دانشجویان علوم پزشکی متقاضی شرکت در المپیاد سال آینده بپردازند و با مسئولین دانشگاه های سراسری در این راستا تعامل داشته باشند.

رئیس اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: با توجه به تغییرات ایجاد شده، دانشگاه آزاد اسلامی، المپیاد متمرکز دانشجویان علوم پزشکی به طور مستقل را نخواهد داشت.

204/200

کد خبر: 726522

وب گردی

وب گردی