اجرای قطعاتی از «آتش در نیستان» در هفته دوستی ایران و استرالیا توسط  ارکستر سمفونیک سیدنی

ارکستر سمفونیک سیدنی با همراهی شهرام ناظری قطعاتی از آلبوم موسیقی «آتش در نیستان» را در هفته دوستی ایران و استرالیا اجرا می کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی هفته دوستی ایران و استرالیا، نشست خبری هفته دوستی ایران و استرالیا صبح امروز 9 بهمن ماه با حضور سعید محمدزاده اکبری مدیر مسئول هفته دوستی ایران و استرالیا، مسیح میر حسینی مدیر بخش سینما و هنرهای تجسمی این هفته فرهنگی، رقیه حاتمی پورفرشی رئیس انجمن دوستی ایران و استرالیا و گلنار وکیل گیلانی رئیس فدراسیون چوگان ایران در موزه فرش رسام عرب زاده برگزار شد.
در ابتدای این نشست سعید محمدزاده اکبری مدیرمسئول هفته دوستی ایران و استرالیا با اعلام این خبر، در تشریح کم و کیف برگزاری این هفته دوستی گفت: هفته دوستی ایران و استرالیا در تاریخ 7 تا 10 اردیبهشت ماه در شهر ملبورن و از تاریخ 14 تا 17 همین ماه در شهر سیدنی کشور استرالیا برگزار می شود.
وی ادامه داد: هفته دوستی ایران و استرالیا در چهار بخش اقتصادی، ورزشی، گردشگری و هنری برگزار می شود و مجموع فعالیت ها در بخش های مختلف به انجام رسیده و در زمان مقرر اجرا خواهد شد. بخش هنری این رویداد در بخش هایی چون سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی برگزار می شود.
مدیرمسئول هفته دوستی ایران و استرالیا در ادامه گفت: در بخش سینما طرح تجلیل از عباس کیارستمی و نمایش برخی از آثار این فیلمساز نامی سینمای ایران را در نظر گرفته ایم.
سعید محمدزاده اکبری بیان کرد: در بخش تجسمی بیش از اینکه به کمیت آثار توجه کرده باشیم کیفیت کار را مدنظر داشتیم. چراکه معمول است در برگزاری هفته های فرهنگی تعداد زیادی از آثار که کمتر نامی از هنرمندان برجسته در آن دیده می شود در معرض دید مخاطب قرار می گیرد که به نظر من توجه به کمیت آثار در هفته های فرهنگی نمی تواند آنگونه که باید معرف فرهنگ و هنر ایران زمین باشد.
وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفته شد در بخش تجسمی تعدادی از آثار استاد محمود فرشچیان را در دو شهر ملبورن و سیدنی در معرض نمایش قرار دهیم.
در ادامه این نشست مسیح میر حسینی مدیر بخش سینما و هنرهای تجسمی با اشاره به فعالیت های انجام شده در این دو بخش گفت: یکی از مهمترین برنامه های سینمایی دعوت از فیلم های منتخب در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است و بنا داریم پس از انتخاب و نمایش بهترین های سینمای ایران، این آثار را در برنامه های ویژه ای که در دو شهر ملبورن و سیدنی ترتیب داده شده مورد نقد و بررسی قرار دهیم.
وی ادامه داد: برای برگزاری نمایشگاه های مربوط به هنر های تجسمی امین پلنگی که یکی از 5 مشاور وزیر فرهنگ استرالیا است در برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی ستاد اجرای هفته دوستی ایران و ایتالیا را همراهی می کند.
در ادامه این نشست سعید محمدزاده اکبری با اشاره به جزئیات برگزاری هفته دوستی ایران و استرالیا در بخش موسیقی گفت: در بخش موسیقی دو بخش موسیقی سنتی و موسیقی پاپ را در نظر گرفته ایم به این معنا که هفته موسیقی را در 6 شب در ملبورن و سیدنی برگزار می کنیم و اساتیدی چون شهرام ناظری و حسین علیزاده قطعاتی از موسیقی ایرانی را روی صحنه می برند.
مدیر مسئول هفته دوستی ایران و استرالیا گفت: در این هفته فرهنگی حضور و نمایش موسیقی نواحی ایران را در نظر گرفته ایم که گروه موسیقی «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان در این بخش اجرای برنامه خواهند داشت. بخش دیگری از برنامه ها به اجرای برنامه موسیقایی این هفته فرهنگی به اجرای موسیقی پاپ اختصاص دارد.
سعید محمدزاده اکبری در پایان صحبت های خود با اشاره به اجرای ویژه ارکستر سمفونیک سیدنی در هفته دوستی ایران و استرالیا گفت: ارکستر سمفونیک سیدنی قطعاتی از آلبوم موسیقی «آتش در نیستان» را تمرین کرده اند و در نظر دارند با همراهی شهرام ناظری قطعاتی از این آلبوم موسیقی را به پاسداشت هفته دوستی ایران و استرالیا روی صحنه اجرا کنند.

500500

کد خبر: 726531

وب گردی

وب گردی