پیشرفت علمی دانشگاه ها در گرو پیوند منطقی دانشگاه، جامعه و صنعت/فعالیت های اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی شروع موفقی داشته است

علی روشنایی گفت: دکتر میرزاده رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی در طول دوره مدیریت خود نشان دادند که می توانند دانشگاه را به قله ی قابل قبول علم برسانند و آن را در مسیر اصلی خود قرار دهد. همچنین باتوجه به ویژگی برنامه محور بودن ایشان این انتظار می رود آینده درخشانی با توجه به ریاست ایشان در انجمن آسایهل برای دانشگاه فراهم شود.

علی روشنایی رئیس واحد آشتیان دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: خوشبختانه بیش از 80 درصد دانشجویان واحد آشتیان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به فعالیت هستند اما به این خاطر که واحد آشتیان جمعیت بومی کمی دارد، تعداد دانشجویان ما در مقطع کارشناسی بسیار کم است. در همین راستا بیش از 50 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 6 رشته در مقطع دکتری در واحد آشتیان تحصیل می کنند که البته واحد توانایی و پتانسیل گسترش تحصیلات تکمیلی را دارد.

وی ادامه داد: در واحد آشتیان برخی از رشته ها به عنوان رشته مرکز محسوب می شوند به عنوان مثال رشته علوم اجتماعی با دو گرایش دکتری در واحد آشتیان ارتباطات سازمانی خوبی در سطح استان داشته و حرفی برای گفتن دارد.

روشنایی عنوان کرد: در واحد آشتیان در خصوص پایان نامه ها سعی شده تا موضوعات به سمت مسائل جامعه سوق داده شود و البته دانشجو ترغیب شود تا در جهت حل مسائل مردم کار مثبتی را انجام دهد. در واقع تا زمانی که نتوانیم پیوند واقعی را بین دانشگاه، جامعه و سازمان ها برقرار سازیم به موفقیت ایده آل در حوزه های علمی نخواهیم رسید.

وی افزود: فعالیت های اقتصادی دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی شروع موفقی را داشته است اما لازم است تا ساز و کارهای این موضوع بیشتر از قبل مورد بررسی قرار گیرد و ارتباط محکمتری با صنعت برقرار شود. در همین راستا زمانی می توانیم جایگاه مقالات را در رتبه جهانی بالا ببریم که خلاءهای موجود در مقالات را بررسی کرده و به سمت کاربردی کردن آنها حرکت کنیم. در همین راستا پیشنهاد می شود که مقالات ما همسو با مسائل جامعه و صنعت باشد تا زمینه کاربردی کردن آنها فراهم شود.

وی گفت: واحد آشتیان در زمینه اقتصاد دانش بنیان در مراحل اولیه است اما مطالعات چشمگیری را در زمینه انرژی بادی در منطقه انجام داده ایم که اگر این مطالعات نتایج خوبی را در بر داشته باشد آماده همکاری براساس میزان بودجه دانشگاه هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه دکتر میرزاده در مناسبت های علمی جهان جایگاه ویژه ای دارند ادامه داد: دکتر میرزاده رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی در طول دوره مدیریت خود نشان دادند که می توانند دانشگاه را به قله ی قابل قبول علم برسانند و آن را در مسیر اصلی خود قرار دهد. همچنین باتوجه به ویژگی برنامه محور بودن ایشان این انتظار می رود آینده درخشانی با توجه به ریاست ایشان در انجمن آسایهل برای دانشگاه فراهم می شود.

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200/202

کد خبر: 726541

وب گردی

وب گردی