ثبت‌نام تکمیل ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان آغاز شد

ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت دکترا و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از روز یکشنبه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده و به‌منظور تسریع در انجام فرایند ثبت‌نام اقدامات لازم برای استقرار کارشناسان ثبت‌نام انجام‌شده و پذیرفته‌شدگان در تکمیل ظرفیت مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد می‌توانند از روز یکشنبه با مراجعه به دانشگاه برای ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنانافزود: بر اساس اسامی اعلام‌شده از سوی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان در تکمیل ظرفیت تحصیلات تکمیلی در 38 رشته مقطع کارشناسی ارشد و 19 رشته در مقطع دکتری تخصصی انجام می‌شود.

مهدی سیاهی از ادامه ثبت‌نام کاردانی و کارشناسی این دانشگاه خبر داد و گفت: ثبت‌نام بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی که از دی‌ماه آغازشده است نیز همچنان ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برای ثبت‌نام در رشته‌های موردنظر خود در این واحد دانشگاهی اقدام کنند.

وی گفت: تمامی متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان می‌توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org بعد از دریافت و مطالعه دفترچه راهنما و کسب آگاهی‌های کامل در مورد رشته موردعلاقه خود، بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت‌نام در یک‌رشته / محل اقدام کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان همچنین با تاکید بر عدم وجود هیچ تفاوتی بین مدرک فارغ‌التحصیلان رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و حتی عدم درج واژه با آزمون و بدون آزمون در مدرک آنان گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی، بدون آزمون است و تنها در مورد تعداد معدودی از رشته / محل‌های مقطع کارشناسی غیرپزشکی و رشته‌های گروه علوم پزشکی، پذیرش به‌صورت با آزمون صورت می‌ گیرد.

سیاهی گفت:متقاضیان تحصیل در دانشگاه پیش از ثبت‌نام در مورد رشته و یا واحد دانشگاهی موردعلاقه خود باید دقت لازم را به عمل‌آورند چراکه امکان ویرایش اطلاعات پس از ثبت‌نام قطعی وجود ندارد و برای ثبت‌نام یا هرگونه تغییر در رشته باید مجدد کارت اعتباری تهیه و اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرد: زمان شروع به تحصیل این دسته از متقاضیان، نیمسال دوم ۹۵-۹۴ است و این عزیزان از بهمن‌ماه می‌توانند پس از انجام مراحل ثبت‌نام و تکمیل پرونده می‌توانند نسبت به انتخاب واحد و آغاز تحصیل خود اقدام کنند.

رئیس شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان پیرامون کاهش نرخ شهریه دانشگاه نیز گفت:کاهش 50 درصدی شهریه در برخی رشته‌های تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون دانشگاه که در نیمسال اول سال جاری در نظر گرفته‌شده است در این نیم سال تحصیلی نیز به قوت خود باقی است و شامل ثبت‌نام کنندگان می‌شود.

وی در پایان به خانواده‌ها و داوطلبان ثبت‌نام در دانشگاه توصیه کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به نشانی www.semnaniau.ac.ir اقدام کنند و با آگاهی کامل از رشته‌های تحصیلی این واحد دانشگاهی بهترین تصمیم را برای داشتن آینده‌ای مطمئن و ایمن به لحاظ آموزش و تحصیل در دانشگاه بگیرند.

203/200

کد خبر: 726542

وب گردی

وب گردی