حمایت وزارت بهداشت از جهاد دانشگاهی در حوزه مطالعات درمان ناباروری

وزیر بهداشت گفت: توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری قابل توجه است که اگر جهاد در قالب شرکت از سازمان برنامه و بودجه اعتباراتی را در حوزه درمان ناباروری دریافت کند، می‌تواند خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهد.

به گزارش ایسکانیوز، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از داروی گیاهی ملیتروپیک درباره ارزیابی درمان ناباروی توسط مراکز جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه ما این است که خدمات جدی‌تری در حوزه درمان ناباروری به جهاد دانشگاهی ارائه دهیم زیرا معتقدیم این نهاد از توانمندی‌هایی بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله ناباروری برخوردار است.

وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی سیاست‌های جمعیتی مد نظر رهبری را می‌تواند بهتر اجرا کند و در این راستا به عنوان یک نهاد علمی موثر عمل کند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: در زمینه ناباروری و درمان آن کارهای ارزشمندی انجام شده است و اما توانمندی‌های نخبگان کشور بیشتر از آن چیزی است که ما شاهدش هستیم.

وی ادامه داد: برای جهاد دانشگاهی در مقوله کارهای تحقیقاتی بودجه خاصی پذیرفته می‌شود تا فرصت‌های بیشتری برای انجام مطالعات تحقیقات در زمینه‌های مختلف به خصوص درمان ناباروری انجام شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به استان‌های محروم دارد، تصریح کرد: وظیفه ما این است که دسترسی به خدمات سلامت برای همگان باشد و ارائه کار در همه استان‌های کشور به صورت یکسان صورت بپذیرد.

وی اظهار داشت: ‌ما از جهاد دانشگاهی انتظار داریم مراکز ناباروری را راه‌اندازی کند و این کار ما به مفهوم تصدی‌گری نبوده است بلکه من انتظار داریم جهاد بتواند در قالب شرکت‌های مختلف و یا هر شکل دیگری که خودش صلاح می‌داند بخشی از اعتبارات مربوط به جمعیت و درمان ناباروری را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت کند.

وزیر بهداشت افزود: من امیدوارم که بتوانیم خدمات ناباروری را در کشور افزایش دهیم تا تعداد زیادی افراد ناباروری را با این روش بارور کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

205/200

کد خبر: 726555

وب گردی

وب گردی