فعالیت 5 مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در استان سمنان / تصویب بودجه 167 میلیارد تومانی استان سمنان

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، صبح امروز به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور سایر اعضای هیات امنای استان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ در ابتدای این جلسه شاهرخ رنجبر‌بهادری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) ، گفت: ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی برای کشور ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است و ما همه تلاش‌مان را برای تحقق آرمان‌ها و اهداف ایشان و برای پیشبرد علم و فرهنگ در کشور انجام می‌دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه در استان، گفت: در استان سمنان، 59 دانشگاه، موسسه و واحد آموزشی وجود دارد که 5 واحد و یک مرکز از آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است که بیش از 10 درصد را شامل می شود.

رنجبر بهادری ادامه داد: 95 هزار و 902 دانشجو در حال حاضر در سمنان تحصیل می‌کنند که بالای 25 درصد از آنها از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند یعنی این دانشگاه 24 هزار و 470 دانشجو دارد در حالیکه از ابتدا تاکنون 110 هزار و 37 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی در خصوص دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، گفت: بیش از 50 درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند. نسبت استاد به دانشجو به صورت همگن‌شده 1 به 26 است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان حدود 4 هزار و 571 مقاله در این استان منتشر شده است که بخش زیادی از آن به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دارد.

رنجبربهادری افزود: 5 واحد تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ایجاد شده و اقدامات بسیار مهمی در خصوص طرح‌های ماندگار فرهنگی ، شفا و ... صورت گرفته است. همچنین درآمدهای غیر‌شهریه‌ای نسبتا خوبی از طریق مراکز دانش‌بنیان و ... به دست آمده و پیش بینی می شود در سال آینده وضعیت خوبی نسبت به امسال و سال‌های گذشته داشته باشیم.

گفتنی است در پایان جلسه هیات امنای استان سمنان، بودجه این استان شامل 167 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 122 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

203/200

کد خبر: 726580

وب گردی

وب گردی