برگزاری دوره آموزشی "اصلاح سبک زندگی از دیدگاه طب سنتی" در واحد دامغان

دوره آموزشی اصلاح سبک زندگی از دیدگاه طب سنتی ، اسلامی با همکاری بسیج استادان و بسیج الغدیر کارکنان واحد دامغان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر سیدجواد محمدی بایگی، با توجه به ضرورت تامین سلامت و افزایش امید به زندگی، گفت: در اصول پزشکی، توصیه جدی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هاست و بر اساس دیدگاه‌های طب سنتی - اسلامی از مدرس این دوره خواستیم در اشاعه فرهنگ سالم زیستن کمک کنند.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی و فرمانده بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی دامغان، توسعه مهارت‌های زندگی را مطابق با منویات مقام معظم رهبری از تاکیدات سازمان مرکزی دانشگاه دانست و گفت: در جامعه امروز، بسیج یک تفکر ارزشی است و بسیجی با رعایت اصول فردی و اجتماعی باید از زندگی سالم و مطلوب برخوردار باشد.

جمشید اقبالی راد مدرس دوره آموزشی اصلاح سبک زندگی از دیدگاه طب سنتی اسلامی، اصول پایه طب سنتی را بر اساس قانون ابن سینا مطرح کرد و گفت: تناسب و تعادل در اخلاط چهارگانه عامل اصلی در تامین سلامت جسم و روح است و در صورت بروز بیماری‌ها، مداوا باید مطابق اصول شش‌گانه سلامت در قانون ابن سینا باشد.

کارشناس ارشد فیزیولوژی پزشکی افزود: حرکت و سکون و توجه به ورزش و تحرک هدفمند – خوردن و آشامیدن و ضرورت شناخت طبع آدمی و تعیین خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مفید – دقت در میزان خواب و بیداری و پرهیز از بدخوابیدن و بی‌موقع استراحت کردن – برخورداری از آب و هوای مناسب – توجه و حفظ تعادل در میزان ورودی و خروجی بدن در قالب احتباس و استفراغ و اعراض نفسانی و یا ویژگی‌های روحی و رفتاری از مجموع اصولی است که با دیدگاه شیخ‌الرئیس باید در زندگی روز مره مورد توجه باشد تا در کمترین مقدار ممکن ابراز بیماری کنید.

اقبالی راد تفسیر فلسفه حیات و شناخت دنیای انسان را یک ضرورت دانست و افزود: با شناخت رفتار و تعیین شیوه‌ی زندگی مناسب می‌توان امید به زندگی را افزایش داد و با پرهیز از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های مضر می‌توان تا سال‌ها به سلامت زندگی کرد.

او با نقل حدیث نبوی که ریشه ناخوشی‌ها را در گوارش انسان‌ها می‌دانند، گفت: با احترام به طب مدرن باید توجه جدی داشته باشیم که استفاده از طعام و نوشیدنی مناسب وابسته به طبع انحصاری ما، ضامن تندرستی ما خواهد بود.

در این جلسه 149 استاد و کارمند واحد دامغان از مباحث دوره آموزشی استفاده کردند و با طرح پرسش های متعدد از شیوه‌های صحیح زندگی پرسیدند.

204/200

کد خبر: 726630

وب گردی

وب گردی