چند روز پیش متوجه شدیم «هوکو بارا» (Hugo Barra) که قبلا در گوگل کار می‌کرد و این شرکت را به مقصد شیائومی ترک کرد، قصد دارد بار دیگر به سیلیکون ولی برگردد.

به گزارش ایسکانیوز؛ هوگو بارا از جمله افرادی بود که باعث پیشرفت‌های جدی شیائومی در حوزه موبایل شد و این شرکت را به نامی شناخته شده در دنیا تبدیل کرد. حالا او بار دیگر به آمریکا بر می‌گردد. براساس اطلاعات قرار گرفته در سایت Wall Street Journal او به شرکت فیسبوک رفته و در پروژه‌ی واقعیت مجازی این شرکت فعالیت خواهد کرد. حتما می‌دانید که هدست واقعیت مجازی Oculus Rift را شرکت فیسبوک تولید می‌کند و اکنون از تجربیات هوگو بارا قرار است در این بخش استفاده شود.

مارک زاکربرگ هم در این باره گفته:” هوگو تمام تصورات من از اینکه پلتفرم واقعیت مجازی آینده دنیای کامپیوتری خواهد بود را با همه به اشتراک می‌گذارد. او و تیمی که در اختیار دارد می‌توانند تجربه‌ای را به کاربران بدهند تا کنون کسی فکرش را هم نکرده است.”

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که فیسبوک هم اکنون بر سر استفاده از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift با شرکت Zenimax اختلاف دارد و حتی بر سر همین موضوع به دادگاه هم رفته‌اند. با این حال فیسبوک قصد دارد با قدرت به مسیر خودش در حوزه واقعیت مجازی ادامه دهد.

منبع: دیجی کالا

203/200

کد خبر: 726633

وب گردی

وب گردی