انتقادهای شدید از ترزا می به دلیل موضع نگرفتن علیه سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

نخست وزیر انگلیس پس از انتقادهای شدید از سوی قانون‌گذاران حزبش مبنی بر اینکه اقدامات ترامپ درباره مهاجران را محکوم نکرده، اعلام کرد که انگلیس با ممنوعیت اعمال شده آمریکا علیه مهاجرت موافق نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، از ترزا می، نخست وزیر انگلیس در جریان سفر به ترکیه سه بار خواسته شد تا درباره اقدامات ترامپ درباره ممنوعیت چهار ماهه ورود مهاجران به آمریکا و ممنوعیت موقتی سفر از سوریه و شش کشور مسلمان دیگر اظهار نظر کند؛ ترامپ گفته که این اقدامات با هدف "حفاظت از آمریکایی‌ها در مقابل حملات تروریستی" است.

می نیز پاسخ داد که واشنگتن مسئول سیاست خودش در قبال آوارگان است و پس از بازگشت از ترکیه سخنگویش گفت: سیاست مهاجرت در آمریکا مساله‌ای است که به خود این کشور ربط دارد، همانطور که سیاست مهاجرتی برای انگلیس نیز مساله‌ای است که به دولت لندن مربوط می‌شود.

سخنگوی ترزا می در ادامه گفت: اما ما نمی‌توانیم با چنین رویکردی از جانب دولت آمریکا در قبال مهاجرت موافق باشیم و این چیزی نیست که ما انجامش دهیم. ما در حال بررسی این دستور اجرایی نوین هستیم تا ببینیم چه معنایی دارد و اقدامات حقوقی آن چیست و بالاخص پیامدهایش برای انگلیس چیست.

دستور اجرایی که ترامپ آن را درباره مهاجرت مطرح کرده، سیستم مهاجر پذیری در آمریکا را دچار تنش کرده و باعث شده تا مردم با اقامت دائم در آمریکا با مشکل در فرودگاه‌ها روبه‌رو شوند و همین مساله انتقادهایی را از سوی متحدان غربی آمریکا شامل فرانسه و آلمان در پی داشته است.

ترزا می که نخستین مقام خارجی است که در پی تحلیف ترامپ با وی دیدار کرد به دلیل ترمیم روابط ویژه میان آمریکا و انگلیس با واکنش‌های مثبتی در کشورش روبه‌رو بوده است اما پاسخش به اقدامات ترامپ درباره مهاجرت در زمانی که در ترکیه بود تا با رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری این کشور گفت و گو کند، انتقادهایی را از جانب حزبش در پی داشت.

سارا وولاستون، یکی از اعضای حزب محافظه کار می در توئیتر خود نوشت: ترامپ آدم ناخوشایندی است. هنگامی که ترامپ می‌خواهد اواخر سال جاری میلادی به انگلیس بیاید پارلمان نباید او را بپذیرد.

هیدی آلن، یکی دیگر از قانون‌گذاران محافظه کار در توئیتر خود نوشت: من اهمیتی به ویژه بودن روابط نمی‌دهم، از برخی از خطوط نباید عبور کرد. داشتن روابط قوی به این معناست که نباید از مطرح کردن اشتباهات به قدرتمندها ترسی داشت. این اخلاقی است که انگلیس به آن افتخار می‌کند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 726705

وب گردی

وب گردی