به 12 هزار و 325 نفر در سیستان و بلوچستان امدادرسانی شد

رئیس سازمان امداد و نجات  از امداد رسانی به 20 هزار و 239 نفر از اول بهمن تا ساعت 6.30 صبح امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مرتضی سلیمی به تشریح عملیات سیل وآبگرفتگی از اول بهمن تا ساعت ٦:٣٠ صبح پرداخت و به ایسکانیوز گفت: ٦استان کشور شامل هرمزگان،سیستان،کرمان،فارس،خراسان جنوبی و رضوی و ٢١شهرستان شامل جاسک، سیریک، میناب، رودان،حاجی آباد،بشاگرد،دلگان،کنارک،ایرانشهر،نیکشهر،چابهار،خاش،سرباز،سیب و سوران،منوجان،قلعه گنج، کوهبنان، داراب، سربیشه، خواف و تایباد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی ادامه داد:ماموران سازمان امداد و نجات به ٢٤٥شهر و روستا و ٢٠٢٣٩نفر از هموطنان متاثز از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند. همچنین ١١٨٦٨نفر اسکان ضروری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: همچنین عملیات رهاسازی 73 دستگاهخودرو از مسیر سیلاب و تخلیه 60 واحد مسکونی از آب با موفقیت صورت گرفت. امدادگران در ٣٠٦تیم(١٤٦٣ نفر) سایر خدمات امدادی مانند ٢٠١٥دستگاه چادر، ٦٤٠٠تخته پتو، ٢١٠٠تخته موکت، ٢هزار شعله والور و فانوس، ٧٨٠٠کیلوگرم نایلون، ٤٣٠ست ظروف، ٢٨٨٠٠قوطی کنسروجات،٣٦٠٠قرص نان و ٢٢٦٠کیلوگرم برنج را توزیع کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امدادرسانی در استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد.

1310 نفر در هرمزگان اسکان ضروری داده شدند

سلیمی در ادامه با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در استان هرمزگان از اول بهمن تا ساعت 6.30 صبخ امروز گفت: ٦شهرستان شامل جاسک،سیریک،میناب،رودان،بشاگرد و حاجی آباد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی بودند.

وی ادامه داد: امدادگران در ٦٦شهر و روستا و به ٧٢٥٧نفر از هموطنان در استان هرمزگان خدمات امدادی ارائه کردند همچنین 1310 نفر از آن ها نیز اسکان ضروری داده شدند.

سرپرست سازمان امداد و نجات افزود: ماموران سازمان امداد ونجات در 36 تیم(114نفر) موفق شدند 33 واحد مسکونی را از آب تخلیه کنند در حال حاضر امدادریانی در استان هرمزگان همچنان ادامه دارد.

امدادرسانی به 12325 نفر در سیستان و بلوچستان

وی در ادامه به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان طی زمان مذکور پرداخت و گفت: ٨شهرستان کشور شامل دلگان،کنارک،ایرانشهر،نیکشهر،چابهار،خاش و سیب و سوران تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.
سلیمی افزود: ماموران سازمان امداد و نجات در ١٤٨شهر و روستا و به ١٢٣٢٥نفر از هموطنان خدمات امدادی ارائه کردند همچنین ١٠٤٧٥نفر نیز اسکان ضروری داده شدند.

وی بیان کرد: امدادگران در 257 تیم( 1295 نفر) عملیات رهاسازی 65 خودرو از مسیر سیلاب باموفقیت انجام دادند لازم به ذکر است امدادرسانی در این استان ادامه دارد.
701/700

کد خبر: 726707

وب گردی

وب گردی