کمال دهقانی: عراقچی برای تشریح چهارمین گزارش برجام به کمیسیون امنیت ملی مجلس می رود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سید عباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه این هفته با حضور در این کمیسیون، درباره چهارمین گزارش برجامی وزارت امور خارجه توضیح می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، کمال دهقانی فیروز آبادی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس، امروز پس از تعطیلات دو هفته ای، جلسه خواهد داشت و روز دقیق حضور آقای عراقچی مشخص خواهد شد.
وی ادامه داد: در این جلسه در این راستا که آیا افراد دیگری نیز از وزارت خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور خواهند داشت یا خیر صحبت خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمین گزارش وزارت امور خارجه در مورد اجرای برجام که هر سه ماه یک بار می بایست به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه شود در موعد مقرر و در 28 دی ماه به این کمیسیون ارائه شد.
دومین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اجرای برجام که هر 6 ماه یک بار در جلسه علنی مجلس خوانده می شود، اسفند ماه آماده تحویل به مجلس و قرائت در صحن خواهد شد.
بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، وزارت امور خارجه موظف است هر سه ماه یک بار گزارشی از روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارایه دهد.

302/300

کد خبر: 726728

وب گردی

وب گردی