نمایندگان مجلس طرح حمل و تولید سلاح سرد را به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع دادند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 10 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی اعاده شده از سوی شورای نگهبان در مورد حمل و تولید و عرضه سلاح سرد را با 135 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع دادند.

گفتنی است پیشنهادات بسیاری از سوی نمایندگان مجلس در خصوص حذف کلماتی مانند "صرفا"، "ساطور" و "چاقوی ضامن دار" در بررسی این طرح مطرح شد که طبق نظر دکتر لاریجانی به دلیل وجود ابهامات بسیار و اینکه این ابهامات به طور حتم در جلسه علنی امروز مجلس رفع نخواهد شد و اشکالات در تبصره این طرح بسیار است موضوع به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع گردید.

لازم به ذکر است در تبصره (1) ماده واحده این طرح آمده است: حمل ادواتی که صرفاً در درگیری فیزیکی و ضرب و جرح کاربرد دارد مانند قمه، شمشیر، چاقوی ضامن‌دار، ساطور، قداره و یا پنجه بوکس جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می گردد. واردات، تولید و عرضه سلاح‌های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه 6 محکوم و حسب مورد این سلاح‌ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شود.

300/300

کد خبر: 726756

وب گردی

وب گردی