مؤسس گوگل به تجمع اعتراضی ضد ترامپ در فرودگاه سن فرانسیسکو پیوست

پس از صدور فرمان رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان چند کشور مسلمان به خاک ایالات متحده، معترضین به این قانون در فرودگاه های مختلف این کشور گرد هم آمدند و سرگئی برین بنیانگذار گوگل و رئیس کنونی آلفابت نیز در بین افراد حاضر در فرودگاه بین المللی سن فرانسیسکو مشاهده شد.

به گزارش ایسکانیوز، اگرچه برین اعلام کرد حضور او در فرودگاه SFO کاملاً شخصی بوده و نمی خواهد در این رابطه اظهار نظر کند، اما ظاهراً در گفتگو با یکی از خبرنگاران فوربز اظهار داشته «دلیل حضورم در فرودگاه این است که من هم یک مهاجر هستم.»

لازم به ذکر است؛ خانواده برین در سال 1979 از اتحاد جماهیر شوروی به ایالات متحده پناه آوردند، و ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز یک مهاجر محسوب می شود. پیچای دیروز در نامه ای به کارکنانش اعلام کرد «در مورد این دستور بسیار ناراحتیم. دیدگاه ما در مورد مهاجرین همواره روشن و شفاف بوده و از این به بعد نیز همینطور خواهد بود.»

در همین رابطه، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز توییت هایی را در مخالفت با فرمان رییس جمهور آمریکا منتشر ساخت و گفت این اقدام، روش مناسبی برای رفع چالش های کشور نیست و بسیاری از افرادی که مشمول این قانون شده اند، مستحق این برخورد نیستند.

البته این اظهار نظر محتاطانه ماسک مورد انتقاد کاربران قرار گرفته. آنها معتقدند او باید اعتراض شدیدتری به این موضوع می کرد، اما به نظر می رسد حضور ماسک در تیم مشاوره اقتصادی ترامپ، او را از مخالفت آشکار باز می دارد.

گفتنی است، بسیاری از سران کمپانی های برجسته آمریکایی نسبت به اجرایی شدن قانون منع مهاجرت ترامپ اعتراض کرده اند و اگرچه برخی همچون ایلان ماسک احتیاط را در پیش گرفتند، بعضی دیگر از جمله «رید هستینگز» مدیرعامل نتفلیکس مخالفت آشکار خود را با این اقدام اعلام نمودند.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 726795

وب گردی

وب گردی