کتاب «طراحی داده‌های عظیم» در واحد اردبیل ترجمه و منتشر شد

کتاب «طراحی داده‌های عظیم» اثر تیم رادار اوریلی، توسط عباس میرزایی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و با همکاری مشترک امین مهاجر، مجتبی حسینی و علیرضا شیرمرز ترجمه و منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ عباس میرزایی در باره محتوای این کتاب گفت: علم داده‌های عظیم با ترکیب مهارت‌های برنامه‌نویسی با ریاضیات، به عنوان یک علم جدید ظهور کرده است.

وی افزود: به لطف شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند از کسب‌ و‌ کارهای ما داده تولید می‌شود و خودمان به عنوان مصرف‌کننده منبع جریان انبوهی از اطلاعات هستیم. این داده‌های خام ارزش زیادی دارند، چراکه با استفاده از تحلیل داده‌ها، می‌توان در اهداف مختلفی از جمله تجاری، پزشکی، هواشناسی، تحلیل‌های اقتصادی و مسائل امنیتی به نتایج مهمی دست پیدا کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بیان کرد: تا چند سال پیش فقط شرکت ‌های تجاری بزرگ مثل والمارت، گوگل و بازرگانان مالی متخصص از داده عظیم نفع می‌بردند. امروزه به لطف پروژه‌های متن باز موسوم به هدوپ، قدرت داده عظیم در دسترس همگان قرار دارد.

وی گفت: موارد اشاره شده ما را بر آن داشت که این کتاب را به فارسی ترجمه کنیم. هدف این کتاب کمک به شناخت مفهوم داده عظیم، اهمیت و نقطه‌ شروع آن است. این کتاب برای پژوهشگران عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و .... کتاب مناسبی است.

203/200

کد خبر: 726810

وب گردی

وب گردی