از فضای مجازی برای آگاهی سازی در حوزه محیط زیست استفاده کنیم

رئیس کمیته محیط زیست شوای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه از طریق فضای مجازی و تبلیغات باید برای حفاظت از محیط زیست پایتخت آگاه سازی عمومی انجام دهیم، گفت: تهران در حالت کما به سر می برد و باید آن را احیا کرد وگرنه می میرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،«محمد حقانی» بروز برخی از مشکلات محیط زیستی کلانشهر تهران را به دلیل عدم اطلاع رسانی و آگاهی در خصوص مسائل محیط زیستی دانست و ابراز امیدواری کرد که «شهر تازه» تنها در حد یک شعار نباشد و مردم نسبت به مسائل و مشکلات شهر حساس شوند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه با استفاده از روش های مختلف و از طریق فضای مجازی و تبلیغات باید برای شهروندان آگاهی سازی عمومی انجام دهیم بیان کرد: بدون شک این امر در مطالبه گر شدن مردم بسیار تاثیرگذار است.

حقانی با بیان اینکه مردم نقش تاثیر گذاری در حفاظت از محیط زیست دارند، گفت: بر اساس اصل 50 قانون اساسی همه آحاد موظف به حفاظت از محیط زیست هستند به همین دلیل برای جمعیت کل کشور باید در این خصوص آگاهی سازی صورت گیرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در حالی می توانیم از مردم بخواهیم که از خودروی شخصی در عبور و مرور در سطح شهر استفاده نکنند که بسترهای مناسب حمل و نقل عمومی و زیرساخت های آن در سطح شهر فراهم شده باشد.

حقانی با اشاره به اینکه بسیاری از خودروهای ما آلاینده محیط زیست هستند افزود: زیر ساخت حمل و نقل عمومی کلانشهر تهران آنقدر نیست که پاسخگوی جمعیت 10 تا 12 میلیونی شهر با مساحت 650 کیلومتر مربعی باشد.

گفتنی است، نخستین جشنواره فیلم و عکس «تهران شهر تازه» با هدف فرهنگ‌ سازی در حوزه محیط زیست شهری و تاکید بر ایفای نقش مسئولانه شهروندان، هنرمندان در قبال محیط زیست کلانشهر تهران و مشارکت سازمان های مردم نهاد زمستان سال جاری در تهران برگزار می شود.

جلب مشارکت مردم و هنرمندان و توجه ویژه به مسائل محیط زیستی شهر تهران از اهداف اصلی جشنواره فیلم و عکس «تهران شهر تازه» است و تلاش خواهد شد تا تنوع زیستی، آب سالم و انرژی پاک، زمین و هوای پاک تهران، از زاویه دوربین های عکاسی و فیلمبرداری و نگاه شهروندان تهرانی به تصویر کشیده شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس تهران شهرتازه، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری آخرین اخبار و رویدادهای جشنواره می توانند به کانال تلگرامی جشنواره به نشانی shahretazeh@ و برای ارسال آثار به وبسایت رسمی جشنواره به نشانی www.shahretazeh.ir مراجعه کنند.

700/703

کد خبر: 726818

وب گردی

وب گردی