ساخت ربات عابرروی خودتعادلی  کاری  دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی / بورسیه کردن خلاق و صاحبان   طرح پژوهشی

عضو تیم خودروسازی هاوین گفت: این محصول رباتی است که با توجه به اینکه بحث حمل و نقل، بیشتر برای فضاهای بسته و باز یا مناطق توریستی، زیارتی، دانشگاه، مراکز خرید بزرگ، کارخانه ها و یا در انبارهای بزرگ برای بازرسی مورد استفاده قرار می گیرد.

محمد سعادتمند عضو تیم خودروسازی هاوین در گفتگو با ایسکانیوز گفت: پروژه عابر روی خود تعادلی(سگ وی) را از تقریبا یک سال و ده ماه پیش آغاز کرده ایم .

وی در مورد محصول تولیدی خودافزود:این ربات به این صورت است که راکتی بر روی آن سوار شده ، 2 چرخ دارد و یک کنترلری که با تغییر مرکز جرم می تواند به صورت اتوماتیک به سمت عقب و جلو حرکت کند و یا با تغییر زاویه فرمان به طرف چپ و یا راست برود .

وی ادامه داد: همچنین دو موتور الکتریکی دارد که این دو موتور نیروی خودش را از باطری تامین می کنند ، تقریبا 20 کیلومتر هم پیمایش داشته باشد.

سعادتمند درباره جزییات استفاده از این محصول خود افزود : این محصول رباتی است که با توجه به اینکه بحث حمل و نقل، بیشتر برای فضاهای بسته و باز یا مناطق توریستی، زیارتی، دانشگاه، مراکز خرید بزرگ، کارخانه ها و یا در انبارهای بزرگ برای بازرسی مورد استفاده قرار می گیرد.

این عضو تیم خودروسازی تشزیح کرد: این ربات دستگاهی است که می تواند خودرو را حرکت دهد و سرعتش را بیشتر کند به طور مثال، مسوول بازرسی می تواند سوار بر آن شود و به جای اینکه در بازده زمانی کمتر می تواند بازدید بیشتری داشته باشد.


وی با تقدیر از حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی در هموار کردن جاده پیشرفتشان افزود: دانشگاه قزوین از بعد مالی و معنوی کمک های زیادی به ما کرد و اکنون نیز در مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین فعالیت داریم.

وی همچنین ادامه داد: بورسیه کردن دانشجویان برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و نیز در اختیار گذاشتن تکنولوژی و آزمایشگاه واقعا پیشرفته ای که در ایران کم نظیر و معدود است ، از جمله حمایت های دانشگاه آزاد از ما بوده است.

این عضو تیم خودروسازی در جواب به این سوال که آیا دانشگاه آزاد اسلامی همه دانشجویانی که طرح پژوهشی ای را ارانه می دهند بورسیه می کند یا خیر اذعان داشت: لزوما نه ولی طرح هایی که تایید شده و قابل قبول باشد و نیز از بازار مناسبی هم برخوردار باشد را حمایت می کنند. یکی از قالب هایی که می تواند حمایت شود،این است که در مقاطع بالاتر در بحث شهریه از این دانشجویان حمایت کنند.

سعادتمند با اشاره به نمونه خارجی این محصول تصریح کرد : نمونه اولیه از این محصول برای اولین بار فکر می کنم در سال 1982 توسط یک فرد آمریکایی اختراع شد که استیو جابز آن را یک انقلابی مانند اختراع کامپیوتر تعریف کرد.

وی همچنین درباره اختلاف قیمت این محصول با نمونه خارجی آن گفت: نمونه های خارجی آن را کشورهایی مانند آمریکا و چین میزند که قیمت نمونه آمریکایی آن حدودا 7هزار دلار و نمونه های چینی در بازه 1000 تا 3000 دلار رنج قیمت دارد.قیمت محصول ما 2000 تا 2500 است.که این نمونه ایرانی از یکسری نمونه های چینی کمی گران تر است.

وی با اشاره به مزیت این محصول نسبت به نمونه های چینی آن اظهار کرد: محصول ما نسبت به نمونه های چینی خود از ایمنی و کیفیت راکب و پایداری دستگاه بالاتری برخوردار است .
402/101

کد خبر: 726861

وب گردی

وب گردی