دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به حوزه امنیت اجتماعی کمک کند

معاون آموزشی و دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم گفت: یک نمایشگاه اجتماعی در شهر اصفهان برگزار شد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم توانست میان 27 واحدی که در استان اصفهان فعالیت می کنند رتبه برتر را از آن خود کند و افتخار بزرگی برای شهر اصفهان و واحد ما محسوب می شود .

دکتر فاتح کبیری معاون آموزشی و دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم،در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز،درباره برنامه هایی که در حوزه اجتماعی مانند کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد،مضرات شبکه های اجتماعی اجرا می شود گفت: یک نمایشگاه اجتماعی در شهر اصفهان برگزار شد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم توانست میان 27 واحدی که در استان اصفهان فعالیت می کنند رتبه برتر را از آن خود کند و افتخار بزرگی برای شهر اصفهان و واحد ما محسوب می شود .

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه توانستیم بخشی از زندگی عشایری را در قالب اقتصاد مقاومتی به نمایش بگذاریم البته دلیل اصلی موفقیت ما این بود که در واقع در مرکز رشدی که در طی دو ماه اخیر در دانشگاه آزاد به وجود آمده یک شرکت دانش بنیان فرهنگی در حوزه گردشگری راه اندازی کردیم و این شرکت در نمایشگاه اجتماعی با شبیه سازی زندگی عشایری در حوزه فرهنگی به رقابت پرداخت.

دکتر کبیری گفت: از دیگر فعالیت های این واحد می توان به برگزاری کنگره بزرگداشت جهانگیر خان قشقایی در قالب طرح های ماندگار فرهنگی است که در اردیبهشت ماه سال آینده در دستور کار واحد ما وجود دارد و به امید خدا در نمایشگاه تهران هم به عنوان نماینده استان اصفهان حضور خواهیم داشت.

وی افزود : در هفته پژوهش نیز یک جلسه مشترک با نیروی فرمانده انتظامی شهرستان درباره آسیب های اجتماعی و یک سمینار یک روزه بررسی آسیب های اجتماعی ویژه مواد مخدر با کمک نیروی انتظامی در دانشگاه آزاد برگزار می کنیم.

معاون آموزشی و دانشجویی و فرهگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم درباره استقبال از برنامه های اجتماعی گفت:استقبال خیلی خوبی از این برنامه ها به عمل آمد و یکی از دلایل اقبال این مراسم این است که از طریق تلگرام خانواده ها را در حریان برگزاری برنامه قرار دادیم و از آنها دعوت کردیم که در مراسم شرکت کنند و هدفمان این بود که خانواده ها با نشانه ها و ویژگی های اعتیاد به مواد مخدر آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه دومین بخش این برنامه در اسفند ماه برگزار می شود گفت: فرمانده انتظامی شهرستان در هفته پژوهش در دانشگاه ما حضور داشتند و یک جلسه مشترکی را برگزار کردیم و حتی قرار شد بخشی از پایان نامه های دانشجویان رشته برنامه ریزی شهری را به بحث امنیتی اجتماعی اختصاص دهیم که بتوانیم به لحاظ آکادمیک نیز به حوزه امنیت اجتماعی کمک کنیم.

دکتر کبیری در پاسخ به این پرسش که آیا می توان از این طریق شاهد کاهش آسیب ها بود وسهم دانشگاه در کاهش این آسیب ها و افزایش فرهنگ در جامعه چگونه است گفت: امیدواریم این اتفاق خوب بیفتد و ما نیز به اندازه امکانات و البته وظیفه ای که داریم اقداماتی در این زمینه انجام داده ایم اما واقعیت این است که بسیاری از پارامتر های دیگری درگیر این قضیه است و شاید دانشگاه به تنهایی نتواند این کار را به پیش ببرد و نیاز به کمک ارگان های دیگر باشد اما لازم به ذکر است که سازمان های دیگر مانند آموزش و پرورش،صدا و سیما،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی کمک های مناسبی در این زمینه کرده اند این سازمان ها و نهادها در کنار هم شاید بتواند بخشی از این فرهنگ سازی را انجام بدهد و در کاهش این آسیب ها مثمر ثمر باشد.

کبیری درباره استقبال خانواده ها از این اقدامات مثبت گفت: ما در هفته اول اسفند ماه بار دیگر فراخوان زده ایم و با توجه به اینکه در برنامه های قبلی استقبال خوبی شده است یک سالن اجتماعات با ظرفیت 150 نفر گنجایش در نظر گرفته ایم و نکته مثبت آن حضور دانشجویان با خانواده هایشان است و آموزش از طریق کارشناسان به خانوده ها داده خواهد شد.

وی درباره ارزیابی پتانسیل دانشگاه آزاد در حوزه گردشگری گفت: واحد سمیرم یک نمونه موفق در حوزه گردشگری در سطح استان اصفهان است و امیدواریم با برنامه های تخصصی بتوانیم این بخش را فعال تر کنیم.

گفتگو: زهرا پورعادل

703/700

کد خبر: 726934

وب گردی

وب گردی