آمادگی 9.3 درصدی خانواده‌های ایرانی در برابر مخاطرات

مدیرکل آموزش‌های عمومی، پایه و همگانی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور گفت: آمادگی خانواده‌های ایرانی در برابر مخاطرات از 8.5 درصد در سال 91 به 9.3 درصد در سال 94 رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی نجفی هفتم بهمن ماه در کارگاه توجیهی آموزش تسهیل‌گران و داوطلبان طرح ملی خادم جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: این افزایش آمادگی به دنبال مداخله و اجرای برنامه‌های ارزیابی و آموزش آمادگی خانواده‌ها برای بلایا بوده است.

وی با اشاره به اهداف طرح ملی خادم تصریح کرد: تغییر رفتار خانواده‌ها جهت آمادگی در برابر مخاطرات هدف اصلی این طرح است.

نجفی با بیان اینکه طرح خادم دو محور اصلی دارد، اظهار کرد: مراجعه جمعیت به مردم و عدم مراجعه مردم به جمعیت هلال احمر این دو محور هستند و این در حالی است که خانواده هسته اصلی در برابر مخاطرات است.

مدیرکل آموزش‌های عمومی، پایه و همگانی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: طرح خادم برای ارتقای آمادگی خانواده‌ها در برابر مخابرات است که در این طرح با مراجعه حضوری به منازل خانواده‌ها، کمک‌های اولیه امداد و نجات را به صورت چهره به چهره آموزش می‌دهند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، در کارگاه توجیهی آموزش تسهیل‌گران و داوطلبان طرح ملی خادم جمعیت هلال احمر استان اردبیل 30 نفر از روسای شعب و مربیان تسهیل‌گر داوطلب حضور داشتند و آشنایی با بلایا، نحوه مواجهه با بلایای طبیعی و غیر طبیعی، آموزش پناهگیری و آشنایی مناطق امن و ناامن ساختمان ها از سرفصل های این کارگاه بود.

701/700

کد خبر: 726978

وب گردی

وب گردی