ولایتی: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت افغانستان حضور دارد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت افغانستان حضور دارد گفت: افغانستان نیازمند امنیت بیشتری برای رشد و توسعه است اما برخی از گروهای تروریستی عملیات های مختلفی را به اجرا در می آورند که مبارزه با این روند نیازمند عزم جدی از سوی کشورهای جهان از جمله همسایگان افغانستان دارد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز با "یاماموتو" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان دیدار کرد.


ولایتی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خوشنودی از این دیدار و گفت و گو اظهار داشت: افغانستان کشور مهمی در منطقه محسوب می شود که متاسفانه در طول دهه های مختلف به لحاظ ساختاری و رشد و توسعه دچار مشکلات جدی بوده است که ضرورت توجه جامعه جهانی و همکاری گسترده برای دستیابی به اهداف و إیجاد ثبات و امنیت را می طلبد.


وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت افغانستان حضور دارد.


وی به تعداد قائل توجه مهاجران افغانی به ایران در طی ٣٠ سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ایران و افغانستان از نظر اشتراکات فرهنگی دارای زمینه های همکاری مثبتی هستند و علاقه مندی و عزم دو طرف در ارتقا سطح همکاری ها و اقدامات میان دو کشور است و ایران همواره خواهان ایجاد صلح و امنیت پایدار در این کشور بوده که بی تردید نقش مهمی را در صلح و ثبات جهانی ایفا می کند.


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبارزه با هرگونه افراط گرایی، خشونت و تروریست در منطقه بوده و در این زمینه هم به طور جدی اقدام کرده است.


ولایتی با بیان اینکه در ارتباط با افغانستان نیازمند عزم جدی و جهانی با این حریانات هستیم به روابط مثبت ایران و افغانستان اشاره کرد.


وی گفت: ایران و أفغانستان همکاری های مثبت و نزدیک و خوبی با هم دارند و ایران تمام تلاش خود را برای وحدت گروه های مختلف انجام می دهد و خواهان بهتر شدن روابط در داخل آن کشور هستیم و در این زمینه گام های عملی و تعامل با دولت افغانستان برداشته ایم ضمن آنکه مقامات ایران و افغانستان نیز بر توسعه این روابط تاکید دارند.


ولایتی همچنین بر انجام عملیات تروریستی در افغانستان پرداخت و گفت: افغانستان نیازمند امنیت بیشتری برای رشد و توسعه است اما برخی از گروهای تروریستی عملیات های مختلفی را به اجرا در می آورند که مبارزه با این روند نیازمند عزم جدی از سوی کشورهای جهات از جمله همسایگان افغانستان دارد.


هم چنین در این دیدار نماینده ویژه سازما ملل در امور افغانستان گزارشی از آخرین وضعیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی این کشور ارائه و کمک های بین المللی به ویژه همسایگان افغانستان و اجتناب ناپذیر دانست.

300/301

کد خبر: 727046

وب گردی

وب گردی