مهندس کیارش کمالی مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری آزاد پارس در سالروز تاسیس این شرکت از امکانات واحد ارومیه بازدید کرد 

به گزارش ایسکانیوز، مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری آزاد پارس در حاشیه بازدید خود از امکانات واحد ارومیه گفت: «یکی از اهداف اصلی این شرکت شناسایی ساختمان های اضافی هر واحد دانشگاهی در سراسر کشور و تبدیل آن به واحد اقامتی و رفاهی برای درآمدزایی و کاهش وابستگی به شهریه دانشجو است.»

کیارش کمالی با اشاره به کم هزینه بودن این شرکت گردشگری، افزود: «به علت همکاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، برای راه اندازی این شرکت هزینه تراشی نداشته ایم و تلاش کرده ایم تا بازدهی بالایی داشته باشیم.»

شرکت توسعه گردشگری آزاد پارس با مجوز شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تغییر کاربری ساختمان های مازاد این دانشگاه به اماکن تفریحی – رفاهی و درآمدزایی از این طریق راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت تگ تاپ گفت: «مهم ترین هدف این شرکت به کار گیری راهکارهایی برای کسب درآمد از طریق تغییر کاربری بوده و در این راستا،قرار شده است تا هتل فرهیختگان تهران برون سپاری شود و مراحل پایانی این کار در حال انجام است.»

کمالی با بیان این موضوع که این شرکت با هدف جلوگیری از خشکیده شدن درخت تنومند دانشگاه آزاد اسلامی در موضوعات آموزشی و ایجاد توان رقابت با سایر موسسات راه اندازی شده است افزود:« وضعیت ما از روزی که دانشگاه آزاد توسط حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و با کمک یک میلیونی حضرت امام خمینی ایجاد شده خیلی بهتر است و امیدواریم این شرکت به عنوان بنگاه اقتصادی و بازوی یاری دهنده این مجموعه عظیم بدرخشد. »

وی با تاکید بر اهمیت گردشگری در دنیا و ایران، تصریح کرد:« برای کمک به گردشگری در ایران، تا کنون جهت شناسایی ساختمان های این دانشگاه 50 درصد استان ها را مورد بازدید قرار داده ایم.»

وی مهم ترین چالش های هتل داری در کشور را زمین و ساختمان عنوان کرد و گفت:« این دانشگاه با توجه به قدمت چندین ساله ای که دارد، دارای مشکلات کمتری است چرا که دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق مختلف دارای زمین های مناسبی است.»

وی برنامه ریزی دقیق و آموزش پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی برای هتل داری را ضروری دانست و افزود: «اگر نیروی انسانی این مجموعه با استانداردهای بین المللی مواجهه با گردشگران آشنا نباشد، توانایی افزایش خدمت رسانی به گردشگر را نخواهیم داشت.»

وی ناآشنایی مردم ایران با 95 درصد نقاط گردشگری کشور را ضعف بزرگی برای این صنعت درآمدزا عنوان کرد و گفت: «باید ظرفیت های گردشگری ایران را به مردم بشناسانیم تا باعث رونق این صنعت شویم.»

وی ادامه داد: «ما ابتدا باید پتانسیل های گردشگری ایران را بشناسیم، سپس با برنامه ریزی در سطح کلان و تلاش برای شناساندن این ظرفیت ها انتظار جذب گردشگر داشته باشیم.»

کیارش کمالی به امضای تفاهم نامه این دانشگاه با سازمان میراث فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود:« قرار شده تا این سازمان با تغییر کاربری ها و ایجاد امکانات گردشگری موافقت کرده و مجوزهای لازم را صادر کند.»

200

کد خبر: 727073

وب گردی

وب گردی