رییس واحد تهران مرکزی:  سهم مقالات علمی  استان تهران  ۳۰ درصد از کل مقالات واحد های دانشگاه آزاد اسلامی است

احمد شمس گفت: در حوزه پژوهشی حدود ۳۰درصد مقالات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به استان تهران اختصاص داشته است همچنین در حوزه تعیین بودجه نیز سعی شد تا در سال ۹۶ رقمی نزدیک به واقعیت داشته باشیم و این ارقام شعاری و آماری نباشد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر احمد شمس رییس واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم هیات امنای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ضمن عرض تسلیت در پی گذشت هیات موسس سابق دانشگاه آزاد اسلامی،ایت الله هاشمی رفسنجانی(ره) با بیان اینکه تشکیلات هیات امنا، شوراهای تخصصی، کمیته ها و کمیسیون ها در طول مدت ۱سال به طور منظم جلسات خود را تشکیل می داده اند، گفت: در بازه زمانی مشخص ، انتصابات دانشگاه آزاد به روز رسانی شده و کمیسیون نظارت بر حسن اجرای نشست های هیات امنا تشکیل جلسه داده است همچنین مصوبات اعضای هیات امنا رصد و کیفیت و میزان پیشرفت آنها بررسی شد. بعلاوه در صورت جلسه ای که تنظیم شد بیش از ۸۰درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست انجام است.
وی ادامه داد: در هرم هیات علمی خود در طول این مدت کاهش محسوسی را در کم کردن تعداد مربی و اساتید نیمه وقت داشته ایم و تصمیم داریم برای سال آینده نیز این مقدار تا تا ۱۰درصد دیگر کاهش دهیم. همچنین هیات علمی استادیار و دانش یار ما با توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی روندی رو به رشد دارد.

وی عنوان کرد: در نظر داریم اساتید دارای سن بالای ۶۵سال را بازنشسته کرده و از استادان جوانتر در دانشگاه استفاده کنیم.

وی به بیان نسبت های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: نسبت دانشجو به کل اعضای هیات علمی ۵۶به ۳۹ ،نسبت دانشجو به کل اعضای هیات علمی همگن۴۰به ۱ ،نسبت دانشجو به کل کارکنان نیز ۴۰به ۱ است که در نظر داریم با کاهش کارکنان دانشگاه این نسبت را افزایش دهیم، نسبت کل هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت ۱ به ۱بوده به این معنی که به تعداد هر استاد یک کارمند داریم و در پایان نسبت تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان ۳۴است.
وی افزود: در مقطع کاردانی در دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون ۱۷۰رشته ، در مقطع کاردانی ناپیوسته ۱۳۳رشته، در مقطع کارشناسی ۱۵۹رشته، در مقطع کارشناسی ناپیوسته ۱۶۱رشته ، در مقطع کارشناسی ارشد ۱۷۷۷رشته، در مقطع دکتری ۴ رشته و در مقطع دکتری تخصصی ۷۹۸ رشته داریم که در مجموع ۳۶۰۲رشته می شود.

وی ادامه داد: با توجه به آمار موجود تعداد دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته حدود ۱۰درصد کاهش داشته ایم اما در مقطع کارشناسی ارشد این میزان تغییری نداشته و ثابت است البته در مقاطع دکتری تخصصی و حرفه ای در سال آینده رشد خواهیم داشت که در مجموع ۱۴درصد رشد داریم.

وی افزود: در سال ۹۵, تعداد کل دانشجویان واحد استان تهران حدود ۳۷۵۵۰۰ بوده که پیش بینی می شود این تعداد در سال ۹۶ به تعداد ۳۸۰۰۰۰ نفر برسد‌‌.

همچنین تعداد پرونده هایی که در هیات جذب استان تهران رسیدگی شده و به جذب انجامیده است حدود ۱۰۷۸ پرونده بوده که این میزان بر اساس فراخوانی است که در بین سال های ۹۲تا ۹۵ابلاغ شده است.

بعلاوه تعداد دانش نامه های فارغ‌التحصیلان استان تهران در این دوره زمانی تعداد ۹۷هزار نفر بوده که در این راستا نیز تعداد ۹۴۲هزار مدرک تایید شده داشته ایم.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهشی حدود ۳۰درصد مقالات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به استان تهران اختصاص داشته است همچنین در حوزه تعیین بودجه نیز سعی شد تا در سال ۹۶ رقمی نزدیک به واقعیت داشته باشیم و این ارقام شعاری و آماری نباشد.

۲۰۰/۲۰۲

کد خبر: 727074

وب گردی

وب گردی