خداحافظ  ای  آبی  روشن عشق/ سلام  ای  غم  لحظه  های  جدایی /عکس

از همه جا آمده اند سیاهپوش. با داغی در جان و غمی که از صورتشان پیداست . دو ساعت پیش از اعلام شروع رسمی برنامه به مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آمده اند تا با آتش نشانان فداکار وداع کنند . امروز 11 بهمن 95 روز خداحافظی مردم با مردان فداکاری است که به آتش زدند تا مردم را نجات دهند و زیر آوار ماندند.

به گزارش ایسکانیوز از صبح زود ترافیک از اطراف خیابان شهید قندی شروع شده و صدای نوحه از هر گوشه ای شنیده می شود و مردم مشتاق و غمگین ترجیح داده اند به جای تحمل ترافیک تا در جنوبی مصلی پیاده بروند.

ساعت 7 صبح یک روز سرد زمستانی

ارگان ها و محله ها در اطراف مصلی و داخل آن ایستگاه صلواتی زده اند و از مردم پذیرایی می کنند. همه با شاخه گل و پوستر از مناطق مختلف آمده اند تا با قهرمانان پلاسکو وداع کنند.

از در اصلی مصلی ایستگاه های صلواتی به صورت پراکنده از مردم پذیرایی می کنند شلوغ ترینش ایستگاه صلواتی اتاق اصناف که با شیر کاکائو و کیک در خدمت مردم هستند.

ون های مستقر در بخش ورودی مصلی مردم عزدار را به سمت شبستان منتقل می کنند با این حال عده زیادی در صف ایستاده اند و منتظر ون ها هستند جوانترها اما تحمل رسیدن ون را ندارند و با پای پیاده خود را به محل برگزاری مراسم می رسانند.ساعت 8 صبح

نیروهای انتظامی مردم را برای رسیدن به شبستان راهنمایی می کنند همه سیاه پوشیده اند و غم سنگینی در چهره شان پیداست یکی می گوید: هفته ای گذشت زندگی برما دشوار شده بود به دلیل اینکه جوانان میهن ما به دلیل نداشتن تجهیزات پرپر شدند چرا نباید نردبان داشته باشیم؟ و اشک می ریزد ...

زنی که یکی از بستگانش را در این حادثه از دست داده می گوید: پسر دایی من از آتش نشان هایی است که امروز تشییع می شود و یک هفته است که این سوال که عملیات آوار برداری چرا اینقدر طول کشید؟ دارد خفه مان می کند .اگر اعلام می کردند مردم می آمدند با چنگ و دندان آوار را کنار می زدند و آتش نشان ها را نجات می دادند.

بسیاری از آتش نشانان از سراسر ایران در مصلی حضور دارند و بسیار غمگین هستند یکی از زنان با چشمان اشکبار به آن ها می گوید آتش نشانی شغل نیست یک نوع عشق به هموطن است.

صدای تلاوت قران در فضای مصلی می پیچد . اسم تک تک آتش نشانان شهید که خوانده می شود صدای الله اکبر و یا حسین به آسمان می رسد ...

در این مراسم آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضا، علی لاریجانی رییس مجلس ، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ،حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور معاون اول رییس‌جمهور، قالیباف شهردار تهران، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، جعفری دولت آبادی دادستان تهران، پرویز فتاح رییس کمیته امداد، سرلشگر رحیم صفوی، استاندار تهران، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، رییس شورای شهر و جمعی از اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و .... حضور دارند.

اسامی آتش نشانان شهید/ این 16 نفر

اسامی شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو به این شرح است:

فریدون علی‌تبار، محمد آقایی، محسن قدیانی، حسین حسین‌زاده، علیرضا سفی‌زاده، حسین سلطانی، رضا شفیعی، امیرحسین داداشی، مجتبی کوهی، علی مستوفی، ناصر مهرورز، بهنام میرزاخانی، حامد هوایی قوشچی، علی امینی، محسن روحانی، رضا نظری.

آتش نشانان احترام همکاران شهید خود به حالت خبر دار ایستاده اند

بیرون از شبستان آتش نشانانی که از سرایر کشور آمده اند به احترام همکاران شهید خود به حالت خبر دار ایستاده اند و صدای گریه های مادری از شبستان به گوش می رسد . مادر رضا یکی از اتش نشانان شهبد است و چه فرق می کند مادر رضا شفیعی باشد یا رضا نظری این داغ های بر دل نشسته مادرانی است که در شبستان فریاد می شود ....

چهار دستگاه کامیون آتش‌نشانی گل زده شده آماده انتقال پیکر شهدای آتش‌نشان به سمت بهشت‌زهرا هستند . محو.طه بیرونی مصلی شلوغ از مردمی است که برای شرکت در مراسم وداع با آتش نشانان فداکار در روز غیر تعطیل مرخصی ساعتی گرفته اند و خود را در ترافیک سنگین خیابان ها و بزرگراه های تهران به مصلی رسانده اند .

سلام ای طلوع سحرگاه رفتن

صدای بالگرد که در ارتفاع پایینی پرواز می کنند و شاخه های گل را بر پیکر آتش نشانان شهید و عزادارانی که در سرما برای بدرقه آنها آمده اند بغض ها را می شکند و مردم با صدای مداحی که باصدای گرفته از بلند گو در سکوت اشک می ریزند.

خداحافظ رفیق ...

مردم ایران مهربانند و قدردان این را از حرکت خودجوش آنها در مراسم تشییع آتش نشانان شهید می شود فهمید .

تعدادی از شهروندان و آتش نشانان پوسترهایی با تصاویر قهرمانان از انها خداحافظی می کنند .

صدای سوگواری عده ای در قالب دسته های زنجیر زنی از دورتر با نواختن طبل و سنج به گوش می رسد .. صدای ناله مادران داغدار وقتی به نوای طبل و سنج می آمیزد فضا حزن انگیزتر می شود.

عده ای شعار می دهند :برتو درود، بر تو سلام آتش‌نشان قهرمان .

کمی آن سوتر در بهشت زهرا قصه به شکل دیگری در جریان است . به گزارش خبرنگار ایسکانیوز تعداد زیادی از شهروندان در قطعه 50 حضور دارند و آمده اند تا از قهرمانان خود وداع کنند.

ساعت 12 میدان 7 تیر

پیکر شهدای آتش‌نشان روی دوش مردم تشییع می شود . غم آسمان تهران بزرگ وشلوغ را پوشانده ...مادری دنبال جنازه فرزند ضجه می زند مردم اشک می ریزند... از بلندگوها اعلام می شود تا دقایقی دیگر پیکر مطهر شهیدان آتش نشان به آمبولاس ها منتقل می شود .

پس از این تشییع باشکوه قرار است آتش نشانان شهید در کنار شهدای فاجعه منا برای همیشه آرام بگیرند.

گزارش : نیوشا یعقوبی

701/700

کد خبر: 727083

وب گردی

وب گردی