حاشیه نگاری بر اولین روز جشنواره فیلم فجر/کیانوش عیاری غایب بزرگ

اولین روز جشنواره فیلم فجر با یادآوری نام کیانوش عیاری به عنوان غایب بزرگ این جشنواره آغاز شد.

اولین روز جشنواره فیلم فجر با یادآوری نام کیانوش عیاری به عنوان غایب بزرگ این جشنواره آغاز شد.
به گزارش ایسکانیوز، نخستین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حاشیه های فراوانی به همراه نداشت:
* اولین فیلم جشنواره مستند " آبی کمرنگ" بود که با استقبال بسیار اندک مخاطبان همراه بود. این فیلم در جشنواره سینما حقیقت که چندی پیش برگزار شد هم به نمایش درآمده است.
* حضور نداشتن گشت ارشاد در برج میلاد در روز ابتدایی این رویداد فرهنگی از نکات برجسته این روز است.
* فیلم "خانه دیگری" اولین فیلم بلند سینمایی است که در بخش غیر رقابتی اکران شد، این فیلم اما مورد توجه اهالی رسانه و منتقدان قرار نگرفت.
* در نشست خبری که پس از نمایش" خانه دیگری برگزار شد، پژمان بازغی بازیگر آن از نبود منتقدان در جلسه انتقاد کرد.
* تاخیر در نمایش فیلم ها از نکات مهم در روز اول جشنواره امسال است، هیچ کدام از آثار به نمایش درآمده در زمان تعیین شده اکران نشدند.
* سالن همایش های برج میلاد در زمان اکران " ایتالیا ایتالیا" با استقبال خوب مخاطبان همراه بود.
* در فیلم "ایتالیا ایتالیا" با توجه به موضوع آن از نام بعضی بازیگران و سینماگران ایرانی استفاده شد که کیانوش عیاری یکی از آنها بود تا نام این کارگردان که نتوانست با فیلم "کاناپه" در جشنواره حضور داشته باشد برای تماشاگران یادآوری شود.
*یکی از نکات مهم روز اول جشنواره برای اهالی رسانه آماده نشدن کارت عده‌ای از خبرنگاران و عکاسان بود.

*قطع بودن اینترنت در سالن نمایش فیلم از نکات آزار دهنده برای خبرنگاران در این روز است.

*با توجه به اینکه اعلام شده بود فرش قرمز در کاخ رسانه برای عوامل فیلم‌های سینمایی پهن نخواهد شد، فقط در داخل مرکز و به روال سال‌های قبل عوامل از روی فرش قرمزی عبور می‌کردند تا در جایگاه مخصوص جلوی دوربین عکاسان بایستند.
* حضور جواد خیابانی در کاخ جشنواره با توجه به محدودیت هایی که برگزار کنندگان این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری قرار بود اعمال کنند از نکات جالب روز نخست بود.
* در زمان نمایش فیلم " آزاد به قید شرط" به کارگردانی حسین شهابی عده ای از تماشاگران در بعضی صحنه ها به دلیل کیفیت پایین فیلم به نشانه اعتراض کف می زدند. این فیلم آخرین اثری بود که در اولین روز جشنواره در برج میلاد به نمایش درآمد.

*همایون اسعدیان، سروش صحت، غلامرضا موسوی، جواد خیابانی، امیرعلی دانایی، پژمان لشگری پور، محمدرضا عباسیان، مسعود فراستی، بهروز افخمی، امیررضا دلاوری و لوون هفتوان، پژمان بازغی و حامد کمیلی از چهره‌های حاضر در کاخ رسانه دراولین روز جشنواره بودند.

500500

کد خبر: 727099

وب گردی

وب گردی