تغییر رفتار با محیط‌ زیست نیازمند آموزش است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: : باید فرهنگ زیست‌محیطی و رفتار با آن را تغییر دهیم و این مهم نیازمند آموزش است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، پرویز آرامنش امروز در دومین همایش محیط‌یاران استان با اشاره به اینکه معضلات زیست محیطی روز به روز بیشتر می‌شود، افزود: متأسفانه ایران اکنون با آلودگی‌های مختلفی از جمله آلودگی هوا و خاک مواجه است.

وی ادامه داد: عامل تخریب محیط زیست انسان‌ها هستند و باید رفتارمان با طبیعت عوض شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ایران با بحران آب مواجه است، تصریح کرد: میزان برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی حدود 85 تا 90 درصد است و باید برای کاهش آن تمهیدات لازم را اندیشید.

آرامنش گفت: باید فرهنگ زیست‌محیطی را در جامعه اشاعه و رفتار با محیط‌زیست را تغییر دهیم و این مهم نیاز به آموزش دارد.

وی با بیان اینکه بحث آموزش یکی از مباحث مهم کاری در سازمان محیط زیست است، یادآورشد: تفاهم‌نامه‌هایی در این خصوص با آموزش ‌و پرورش و مرزبانی انجام شده است.

سید حسین سجادی نژاد، مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند نیز در این مراسم امنیت امروز جامعه ایران را مدیون مرزبانان و نیروهای نظامی و انتظامی و پاسداران دانست.

وی با اشاره به اینکه شناختن جانوران و زیبایی‌های محیط زیست باعث کاهش ضربه‌زدن به محیط زیست می‌شود، ادامه داد: این آگاهی و شناخت و حفاظت از محیط‌زیست ما را برای فرداها آماده می‌کند.

مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند افزود: خوشحالیم که سازمان حفاظت از محیط‌زیست به نسل فردای جامعه ایران توجه دارد.

سجادی با بیان اینکه نگاه ما به هر ذره‌ای از زیبایی‌های محیط‌زیست ما را به خدا نزدیک می‌کند، افزود: امیدواریم با این نگاه بتوانیم سبک زندگی یک انسان مسلمان را در جامعه اشاعه دهیم.

وی یادآورشد: امیدواریم محیط یاران آموزش و پرورش سفیری برای زیبایی محیط‌زیست در شهرها باشند.

دومین همایش محیط‌یاران با حضور دانش‌آموزان محیط یار، مسئولان آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و در حاشیه این مراسم از نمایشگاه کارهای دستی دانش‌آموزان در ارتباط با محیط‌زیست رونمایی شد.

700/703

کد خبر: 727133

وب گردی

وب گردی