قشقاوی:  ایران با تصمیم دولت آمریکا مقابله به مثل می‌کند

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اقدام ترامپ در منع ورود ایرانیان به آمریکا خلاف حقوق بین الملل است و آن را در مجامع جهانی پیگیری و با آن در هر سطحی که باشد مقابله به مثل می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در گفتگو با شبکه خبر، در خصوص اقدام ترامپ در منع ورود ایرانیان به امریکا به عنوان مقابله با تروریسم اظهار داشت: این اقدام رئیس جمهور آمریکا خلاف حقوق بین الملل است و آن را در مجامع جهانی پیگیری و به این نسل کشی هویتی و ماهیتی اعتراض می کنیم.

وی با اشاره به تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر محدود کردن ورود اتباع ایرانی به این کشور گفت: این اقدام دولت آمریکا را در هر سطحی که باشد مقابله به مثل می کنیم.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان گفت: حدود شش میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند که بر اساس تصمیم جدید دولت آمریکا بسیاری از هموطنان ما دچار مشکل می شوند.

قشقاوی افزود: تاکنون و پس از اتخاذ این تصمیم افرادی که برای دیدن فرزندانشان به آمریکا رفته دیپورت شده اند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ایرانیان جزو افراد فرهیخته جامعه آمریکا هستند گفت: ستادی در وزارت امور خارجه با حضور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و نظام وظیفه تشکیل شده است و به وضع ایرانیان و دانشجویان ایرانی حاضر در آمریکا رسیدگی می کند.

قشقاوی افزود: وزارت امور خارجه کشورمان تجربه های گرانبهایی در مقابله با این مسئله دارد.

وی با بیان اینکه ویزای اتباع ایرانی در آمریکا بر اساس قانون آمریکا صادر شده است گفت: به همه نمایندگی های کشورمان اعلام شده است که اقدام دولت آمریکا مبنی بر محدود کردن ورود اتباع ایرانی را مقابله به مثل کنند و دستگاه دیپلماسی کشورمان تصمیمات قوی ای در این زمینه می گیرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه (8 بهمن ماه 1395) فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا برای سه ماه ممنوع شد.

طبق دستور جدید رئیس‎جمهور آمریکا، ورود پناه‎‏جویان سوری به این کشور به مدت 4 ماه ممنوع شده و صدور روادید مهاجرتی و غیرمهاجرتی برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، یمن، سودان، سومالی و لیبی به مدت 90 روز متوقف خواهد شد.

302/300

کد خبر: 727143

وب گردی

وب گردی