قرار گیری اولین ماهواره عملیاتیایران در مدار ژئو

رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: اولین ماهواره عملیاتی در انتهای برنامه ششم توسعه در مدار ژئو قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، حسن حدادپور رییس پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص دستاوردهای هوا و فضا کشور ایران پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: خوشبختانه ما در سال 87 به عنوان هشتمین کشور دنیا توانستیم ماهواره را در فضا قرار دهیم و به عضویت باشگاه فضایی در آمدیم که ماهواره امید نیز توسط ماهواره بر سفیر پرتاب شد.

وی اظهار داشت: ما اکنون پس از گذشت 8 سال از موفقیت ماهواره امید، توانسته ایم ماهواره های متعددی را برای تثبیت فناوری فضایی در کشور توسعه دهیم که امید است پس از پرتاب ماهواره ناهید یک اولین دستاورد ماهواره مخابراتی نصیب کشور می شود.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه پس از سال 87 چندین ماهواره دیگر نیز پرتاب شد، عنوان کرد: این دستاوردها در صنعت فضایی کشور تداوم پیدا کرد و نقطه اوج و برجسته این پیشرفت ها قرار گیری اولین ماهواره عملیاتی در مدار 38 هزار کیلومتری(مدار ژئو) محسوب می شود.

حدادپور یادآور شد: ما در صدد هستیم در انتهای برنامه ششم توسعه اولین ماهواره عملیاتی را در مدار ژئو قرار دهیم، برنامه ناهید 2 نیز یک پروژه 28 ماهه است که ان شا الله بتوانیم زودتر از این زمان ماهواره را تحویل بدهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

205/200

کد خبر: 727176

وب گردی

وب گردی