دومین روز جشنواره فیلم فجر و حضور پررنگ فیلم اولی ها

روز دوم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر مانند روز اول باز هم به اکران فیلم های اول اختصاص دارد، «چراغ های ناتمام»، شماره 17 سهیلا»، و «تابستان داغ» اولین ساخته های کارگردانان خود هستند.

به گزارش ایسکانیوز، روز دوم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با مستند «انحصار ورثه» به کارگردانی محمدعلی شعبانی آغاز می شود. این فیلم ساعت 13:30 به نمایش در می آید و مدت زمان آن 70 دقیقه است.
«انحصار ورثه» در دو بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی دهمین جشنواره «سینما حقیقت» حضور داشت.

در خلاصه این مستند سینمایی آمده است: آیا آوینی همراه نوشته های پیش از انقلابش دانشش را هم سوزاند؟ یافته ها و تجربیاتش را چطور؟

در این مستند ابراهیم حاتمی‌کیا، کیومرث پوراحمد، بهروز افخمی، مسعود فراستی، سید محمد سجاد آوینی، محمدعلی زم، عباس محسنی، اردلان ابراهیمی، مهدی نصیری، محمد هاشمی رفسنجانی، مرتضی شعبانی، علیرضا داودنژاد، ابراهیم کیهانی، مهدی نصیری، محمد علی حسین نژاد، محمد علی فارسی، امید روحانی و چهره هایی دیگر جلوی دوربین رفته اند.

از عوامل تولید «انحصار ورثه» عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: محمدعلی شعبانی، فیلمبردار: میثم ریاحی، صدا: مهدی سرمدی، مدیر تولید: مجید نیکبخت، محقق: محمدعلی شعبانی و شیما عالی، نورپرداز: سید رضی حسینی، عکاس: رضا ترین سان، مشاور رسانه ای: وحید محمدحسینی.
«چراغ های ناتمام» پس از مستند «انحصار ورثه» نمایش داده می شود، این فیلم اولین ساخته مصطفی سلطانی است و در بخش مسابقه حضور دارد، «چراغ های ناتمام» 85 دقیقه است و ساعت 15:30 اکران می شود.

«چراغ های ناتمام» با مضمون دفاع مقدس ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی چون مجید صالحی، شقایق فراهانی، حسین مهری، الهام نامی، حسین ملکی، داریوش ارجمند و علیرضا استادی ایفای نقش کرده اند.

فیلمبرداری «چراغ های ناتمام» در شهرهای تهران و بهشهر انجام شده است و اشکان اشکانی به عنوان مدیر فیلمبرداری، پرویز شیخ طادی و احسان شیبانی به عنوان تدوینگر، هادی رحمانی به عنوان آهنگساز، شهرزاد عقیقی چهره پرداز، بابک پناهی طراح صحنه و لباس، محسن جسور به عنوان فیلمنامه نویس، فرید ناظر فصیحی به عنوان جلوه های ویژه بصری، رضا تهرانی به عنوان صدابردار و وحید مقدسی و احسان افشاریان به عنوان صداگذار در این پروژه حضور داشتند.

این فیلم زندگی نویسنده ای است که در جهان سرد امروز خود را گرفتار می بیند و از این رو دل به جهان خیال انگیزی می دهد که در آن طرح زیبایی از آرمان های اخلاقی چون ایثار، شهادت و مردانگی موج می زند.
«شماره 17 سهیلا»، ساخته محمد غفاری هم از فیلم های اول جشنواره است، این فیلم در بخش مسابقه حضور دارد و از دسته فیلم های «هنر و تجربه» است. مدت زمان آن 77 دقیقه است و در سانس ساعت 18 به نمایش درمی آید.
«شماره 17 سهیلا» روایت کننده داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریعتر ازدواج کند تا بچه دار شود.

زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، احسان امانی و مهرداد صدیقیان در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از سایر عوامل فیلم می‌توان به نویسنده و کارگردان: محمود غفاری، تهیه کننده: سید امیر سیدزاده، سرمایه گذاران: سید محمد سیدزاده و محمود غفاری، مدیرتولید: محمد سیدزاده، مجری طرح: مهدی پور موسی، صدابرداران: مهدی ابراهیم زاده و حمید محمودی، عکاس: رویا حسینی، مدیر فیلمبرداری: اشکان اشکانی، گروه فیلم‌برداری: مجتبی شادرو، حمید فصاحتی، محمود خراسانی، مدیر صحنه: مهدی سلیمی، دستیار کارگردان: مهناز جارچی، تدارکات: حامد آزادی و رحیم خاراجی، ترابری: عبدالله صدیق، عباس حسن زاده و محمد بداقی اشاره کرد.
«دعوتنامه» به کارگردانی مهرداد فرید پس از « شماره 17 سهیلا» نمایش داده می شود، این فیلم در بخش مسابقه نیست و مدت زمان آن 83 دقیقه است. زمان اکران «دعوتنامه» ساعت 20:30 است.
«دعوتنامه» یک درام اجتماعی است و فیلمنامه آن نیز توسط خود فرید و حمید چمنی به نگارش درآمده است. این فیلم داستان زندگی یک جیب بر را روایت می کند که از روش جیب بری از زائران حرم امام رضا(ع) امورات خود را می گذراند. بعد از گذشت چندی با رخ دادن اتفاقی وی از کار خود پشیمان شده و مسیر زندگی اش به طور کامل تغییر می کند و… .
فرید، خود تهیه کنندگی فیلم جدیدش را برعهده دارد، بایرام فضلی مدیر فیلمبرداری این پروژه است و آبتین برقی طراحی صحنه و لباس آن را برعهده دارد.
فرید در کارنامه خود ساخت فیلم های سینمایی «بی تابی بیتا»، «زن ها شگفت انگیزند»، «از ما بهتران»، «همخانه» و «آرامش در میان مردگان» را دارد.
«تابستان داغ» آخرین فیلمی است که در دومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود، این فیلم در بخش مسابقه حضور دارد. این فیلم که اولین ساخته ابراهیم ایرج زاد است به مدت زمان 84 دقیقه در سانس ساعت 23 اکران می شود. هم اکنون در حال انجام است و به طور همزمان مراحل پایان صداگذاری فیلم توسط امیرحسین قاسمی و ساخت موسیقی توسط حامد ثابت در حال انجام است و بزودی با میکس نهایی نسخه نهایی «تابستان داغ» را تحویل دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خواهیم داد.

علی مصفا، پریناز ایزدیار، مینا ساداتی، یسنا میرطهماسب و صابر ابر بازیگران اصلی این فیلم هستند و لیلی فرهادپور، بهاره ریاحی، سیاوش چراغی پور، رویا بختیاری از دیگر بازیگران «تابستان داغ» به شمار می‌روند.

ابراهیم ایرج زاد کارگردان جوان و مستعدی است که در کارنامه کاری خود فیلم های کوتاهی چون «عشق یک روایت غمگین»، «چند کیلومتر دورتر»، «زنی پوشیده با گردنبند»، «دوچرخه‌ها، پدرها، سیگارها» و «نیستان» را دارد و «تابستان داغ» اولین ساخته بلند او است.

عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده :پیام کرمى ، کارگردان:ابراهیم ایرج زاد، مدیر فیلمبردارى :هومن بهمنش، تدوین:سهراب خسروى،طراح صحنه:کیوان مقدم، طراح چهره پردازى :ایمان امیدوارى،طراح لباس:نازنین خزائى، صدابرداران:داریوش صادق پور،محمود کاشانى، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان:علی مردانه،مشاور کارگردان :محمد على سجادى برنامه ریز:محمد ثقفی، منشى صحنه:غزل رشیدى، عکاس:مریم تخت کشیان،دستیار اول فیلمبردار:رضا نوروزى،اجراى نور:سعید کشى پور، فیلم پشت صحنه:مهیار بهمنش،وحید گلریز، مدیر تدارکات:جواد سلیمانى،مدیر تولید:کامران حجازى،سرمایه گذاران:الهام فلاح ،هومن بهمنش ، مجرى طرح:هومن بهمنش ، تهیه کننده:جواد نوروزبیگى.
501500

کد خبر: 727187

وب گردی

وب گردی