اگر بدنسازی می‌کنید از این مواد غذایی پرهیز کنید!

هر کسی دوست دارد از تناسب اندام برخوردار باشد و بسیاری از افراد نیز کارهای منظمی را برای ساخت عضله و تقویت ماهیچه‌های بدن خود انجام می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سلامت آنلاین، اگر شما هم چند هفته است که برای ساخت عضله در بدنتان تلاش می‌کنید اما هنوز هیچ تغییری در بدنتان نمی‌بینید، احتمالاً دلیلش مصررف برخی مواد غذایی است که مانع عضله‌سازی می‌شود.

برخی از مواد غذایی که برای تقویت ماهیچه‌ها مفید نیست و مانع از عضله‌سازی می‌شود از این قرارند:

۱-نوشیدنی‌های ورزشی

هر چند برخی از ورزشکاران حرفه‌ای به خوردن بعضی نوشیدنی‌های ورزشی پس از ساعت‌ها تمرین مثلا برای موفقیت در ماراتن نیاز دارند تا دوباره سطح الکترولیت بدن متعادل شود اما بهتر است در تمرینات ورزشی بدنسازی به نوشیدن آب اکتفا کنید. از نوشیدنی‌های ورزشی اجتناب کنید زیرا معمولا به ازای هر ۵۰ کالری، ۱۴ گرم شکر و مواد قندی را در خود جا داده‌اند که مانع از رسیدن بدنتان به وزن مناسب می‌شود.

۲-سوداهای رژیمی

نوشیدن نوشابه‌های رژیمی را نیز متوفق کنید. این گونه نوشیدنی‌ها فریب‌دهنده‌اند و احتمالا باعث می‌شود کالری بیشتری با تصور این‌که رژیمی هستند در طول روز به بدنتان وارد کنید و در نتیجه همان مانعی را پیش رویتان بگذارند که جلوی رسیدن به وزن مناسب و ماهیچه‌سازی می‌شود.

۳-کوکتل‌های پروتئینی

یکی از مواد غذایی که باید از مصرف آن خودداری کنید سه وعده غذای پروتئینی است زیرا می‌تواند جریان خونتان را به دریایی از پروتئین بیش از حد مواجه سازد و این پروتئین اضافی به جای عضله‌سازی، تبدیل به چربی در بدنتان شود.

۴-آبنبات

خوردن یک آبنبات هم ممکن است باعث شود پس از تمرین ورزشی حجم زیادی از کالری شیرین را به بدنتان گسیل کند که به جای ماهیچه‌سازی و تقویت عضلات سبب افزایش چربی در بدنتان شود.

704/700

کد خبر: 727193

وب گردی

وب گردی