شبکه نوآوری تهران با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان رونمایی می شود

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از تاسیس و راه‌اندازی شبکه نوآوری تهران با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با حمایت از توانمندی‌های نوآورانه بومی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، از راه‌اندازی شبکه نوآوری تهران (TIN) با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با حمایت از توانمندی‌های نوآورانه بومی خبر داد و گفت: شبکه نوآوری تهران با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مجتمع‌های فناوری و نوآوری، مزایا و حمایتهای قانونی و خدمات تجاری‌سازی را به اعضای خود ارائه خواهد داد.
مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به توانمندی بالقوه رشد و توسعه فناوری کشورمان اظهار کرد: این شبکه با اهدافی چون شکل‌گیری زیست بوم برای توسعه توانمندی‌ها و فناوری‌های بومی، تحرک بخشیدن به ابداعات و کارآفرینی، حمایت از استعدادهای برتر و افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی خواهد شد.
پرویز کرمی، تهران را ظرفیتی بالقوه برای رشد و شکوفایی نوآوری مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: تهران استانی است که با استقرار 1250 شرکت دانش‌بنیان بیش‌ترین سهم از حضور و استقرار این شرکت‌ها را داراست و بیش از 45 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را در خود جای داده است.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری حجم و ظرفیت بالای مراکز علمی و پژوهشی را ظرفیتی دیگر عنوان کرد و گفت: بیش از 300 دانشگاه، مرکز رشد نوآوری و پارک فناوری در این استان حضور دارند که مجموع این‌ها، ظرفیتی بزرگ و فناورانه را برای تاثیرگذاری در اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است.

101/401

کد خبر: 727302

وب گردی

وب گردی