ارائه تسهیلات با کارمزد 3 درصد به روستائیان با وثیقه کارت یارانه

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به نقش مردم در توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت:تسهیلات با کارمزد 3 درصد به روستائیان با وثیقه کارت یارانه ارائه می‌شود.

به گزاش ایسکانیوز، سیدابوالفضل رضوی در جلسه شورای اداری در ساختمان فرمانداری میاندوآب اظهار کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی، مردم باید در ایجاد کارگاه‌های اقتصادی نقش داشته باشند.

رضوی ادامه داد: مشارکت به معنای دادن سهام عدالت به مردم نیست؛ بلکه مشارکت مردم یعنی این‌که در بنگاه اقتصادی سهم دارند و در مدیریت واحد فعال اقتصادی نقش داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور روستایی و مناطق عشایری اعلام کرد: اگر 25 خانوار روستایی و عشایری بخواهند در مشارکت با هم یک واحد اقتصادی در مناطق روستایی ایجاد کنند به این ها تسهیلات با کارمزد 3 درصد و به روستای های مرزی به دستور اکید رئیس جمهور با کارمزد صفر درصد با دوره تنفس یک ساله پرداخت خواهد شد که وثیقه این وام هم می تواند کارت یارانه این خانوارها یا محل اجرای پروژه مشارکتی باشد.

ناصر امیری فرماندار میاندوآب نیز گفت:روستا محور توسعه است، اگر به توسعه روستا ها توجه نشود باعث تخلیه نیروهای مولد روستا ها و افزایش حاشیه نشینی شهرها خواهد شد که این امر دارای تبعات منفی بسیاری خواهد بود.

فرماندار میاندوآب اعلام کرد: برخی روستاهای بخش مرکزی و بخش باروق میاندوآب در وضعیت نامناسبی از لحاظ دسترسی به خدمات قرار دارند، هرچند به برکت نظام جمهوری اسلامی این روستا ها از نعمت آب و برق و گاز(در برخی روستا ها در دست اقدام) بهره مند هستند اما در سایر شاخص های توسعه ، از وضعیت نامطلوب بهداشتی گرفته تا کمبود امکانات آموزشی مناسب و عدم وجود راه های ارتباطی قابل قبول مشکلات فراوانی داریم.

امیری ادامه داد: اگر از روستا های پایین دست که در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه قرار دارند حمایت های لازم نشود این روستا ها هم به مناطق محروم اضافه خواهند شد.

فرماندار میاندوآب با اشاره به اینکه در تمام نقاط دنیا دولت ها در تلاش هستند با اقدامات مثبت وضعیت مناطق روستایی را بهبود ببخشند گفت: از دولت انتظار داریم با ارائه تسهیلات کم بهره و تخفیف در اخذ مالیات روستائیان و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی، دامی و جایگزینی کشت مناسب از جمله زعفران و پسته به جای کشت های با مصرف آب بالا، بتوانند در زمینه توسعه مناطق محروم و محرومیت زدایی گام بردارند.

جهانبخش محبی نیا، نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن غذرخواهی و ابراز شرمندگی برای عدم حضور خود از زمان انتخاب به عنوان نماینده مجلس تا به امروز در جلسه شورای اداری اعلام کرد: با توجه به رشد اقتصادی کشور، دولت تدبیر و امید را در امر ارتباطات خارجی، سر و سامان دادن نسبی به بودجه و تخصیص اعتبارات موفق می بینم.

محبی نیا در ادامه با اشاره به انتظارات فرماندار گفت:با وجودی که شهر ما جزو کلان شهرها نیست، اما گرفتار حاشیه نشینی شده است و حاشیه نشینی به مانند اژدهایی است که می تواند نظام های سیاسی را به راحتی ببلعد.

نماینده میاندوآب ادامه داد:بنابراین تمام نهادها باید برای حل این معضل تمام تلاش خود را انجام دهند و خدمت معاون رئیس جمهور هم عرض می کنم ما روستاهای محروم فراوانی داریم و که توجه ویژه شما را می طلبد.

پس از پایان جلسه معاون رئیس جمهور با همراهی هیئتی از مسولان استانی و شهرستانی از روستای های بخش مرکزی و بخش باروق بازدید کردند و برای ایجاد برخی پروژه های عمرانی قول مساعد به مسولان شهرستان دادند.

منبع:ایسنا

701

کد خبر: 727384

وب گردی

وب گردی