گروه Cowen که در حوزه خدمات مالی فعالیت می‌کند در گزارشی ادعا کرده شواهد نشان می‌دهند مخاطبان اپل حاضرند برای صفحه‌نمایش بزرگتر، دوربین دوتایی و برخی ویژگی‌های دیگر پول بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر آیفون بدهند.

به گزارش ایسکانیوز، آیفون ۷ پلاس در مقایسه با آیفون ۷ صفحه‌نمایش بزرگتر ۵٫۵ اینچی، دو دوربین پشتی، RAM بیشتر و ظرفیت باتری بیشتری دارد. به همین دلایل هم قیمت پایه آیفون ۷ پلاس ۷۶۹ دلار است در حالی که قیمت پایه آیفون ۷ حدود ۶۴۹ دلار است.

این گزارش پیش‌بینی کرده که آیفون ۷ پلاس توانسته حدود ۴۰ درصد فروش فصل اول مالی اپل را که از فروش آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس ایجاد شده تامین کند.

سال گذشته در همین بازه زمانی فروش آیفون ۶s پلاس فقط توانست ۲۳ درصد کل فروش آیفون را تامین کند. تحلیل‌گران انتظار دارند فروش آیفون نسبت به سال گذشته حدود ۴ درصد افزایش پیدا کند و به ۷۸ میلیون دستگاه برسد. البته این اولین‌باری است که با معرفی یک آیفون جدید فروش آیفون در فصل اول مالی نسبت به سال گذشته افزایش دو رقمی نداشته است.

با معرفی آیفون ۶، فروش این مدل باعث افزایش فروش ۴۶ درصدی آیفون شد. آیفون ۵ هم توانسته بود باعث افزایش فروش ۲۹ درصدی شود.

این گزارش برای اپل از این جهت اهمیت دارد که این شرکت قصد دارد آیفون ۸ را معرفی کند. آیفونی که یک مدل ۵٫۵ اینچی با صفحه‌نمایش اولد دارد، صفحه‌‌نمایشی که تقریبا بخش اعظم گوشی را می‌پوشاند. باید دید مخاطبان نسبت به این مدل جدید چطور واکنش نشان می‌دهند.

200

منبع: دیجی کالا

کد خبر: 727389

وب گردی

وب گردی