راه‌اندازی مزرعه توربین در مرکز ملی تست توربین‌های بادی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: در مرکز ملی تست توربین‌های بادی، مزرعه چیدمانی از توربین راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، بهمن قاضی‌زاده در نشست خبری، خاطرنشان کرد: حوزه کاری شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان شامل استان‌های زنجان و قزوین است و حوزه فعالیت این شرکت خطوط انتقال و فوق توزیع و پست‌های انتقال و نیروگاه‌ها و ... است و این شرکت در مجموع 15 مشترک عمده دارد.

این مسئول با اشاره به افتتاح اولین مرکز ملی تست توربین‌های بادی در زنجان، ادامه داد: محل این سایت در روستای علی‌آباد شهرستان ابهر در زمینی به مساحت 18 هکتار در حال راه‌اندازی است. همچنین دکل بادسنجی 100 متری نیز برای ثبت اطلاعات در محل نصب شده است و در مرکز تست توربین بادی، مزرعه چیدمانی از توربین نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه منظور از نیروگاه‌های کوچک مقیاس در واقع نیروگاه‌هایی است که حدودا ظرفیت تولید 25 مگاوات توان تولید برق را دارند، اظهار کرد: تلاش شده است تا حد امکان این نیروگاه‌های کوچک مقیاس را بتوانیم در تمام شهرستان‌های استان به نسبت یکسان پراکنده کنیم تا تمامی شهرستان‌ها به نسبت یگان از این سرمایه‌گذاری‌های انجام شده استفاده کنند.

قاضی‌زاده یادآور شد: 560 اجرای پروژه‌هایی که توسط این شرکت انجام می‌شود منابع مالی زیادی نیاز دارند و باید برای تامین این منابع تلاش بسیاری صورت گیرد و علاوه ‌بر آن حل مشکلت زیست‌محیطی رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی از جمله مواردی است که باید در اجرای پروژه‌ها توسط این شرکت باید در نظر گرفته شود و نیز 560 میلیارد تومان اعتباری است که برای پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در نظر گرفته شده است که 250 میلیارد تومان آن در استان زنجان و 310 میلیارد تومان آن در استان قزوین هزینه خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در بخش تامین اعتبار 400 میلیارد تومان فاینانس خارجی از کشور چین دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، یادآور شد: با توجه به افزایش توسعه صنعتی در استان‌های زیر مجموعه این شرکت باید گفت که از برنامه‌های توسعه برق عقب نیستیم و برای پاسخ‌گویی به نیازهای آینده نیز سعی در دریافت فاینانس، منابع داخلی و منابع دولتی داریم و توانسته‌ایم در تنگناهای مالی پروژه‌های در دست اجرا را ادامه دهیم.

101/401

کد خبر: 727390

وب گردی

وب گردی