تشکیل دومین جلسه کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات کشور

کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات کشور دومین جلسه خود را با حضور شوشتری رئیس و دیگر اعضای این کمیته برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شوشتری مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز حراست و رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات کشور گفت: تنظیم شرح وظایف حوزه های حفاظت فیزیکی، پرسنلی، IT و اسناد و ابلاغ آن به استانها، تهیه و تنظیم دستورالعمل تردد به ستاد انتخابات و نحوه صدور کارت و برنامه ریزی برای برگزاری کلاسهای آموزشی حفاظتی ویژه عوامل ستاد انتخابات کشوراز مصوبه های دومین جلسه کمیته حراست واستعلامات ستاد انتخابات کشور بود.
گفتنی است اهم وظایف کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات کشور عبارتند از:
1. اخذ تأییدیه مراجع ذیربط درخصوص اعضاء و دست اندرکاران ستاد انتخابات کشور.
2. درخصوص انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی، استعلام از مراجع 4 گانه درخصوص صلاحیت داوطلبین به صورت متمرکز
3. درخصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛‌ نظارت بر روند اخذ استعلام داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط واحدهای حراست تابعه از مراجع 4 گانه شهرستان ها
4. همکاری در روند تضمین امنیت الکترونیک انتخابات و پیشگیری از حمله های هکری و نظائر آن.
5. استمرار آموزش های تخصصی نیروی انسانی دخیل در امر انتخابات.
6. پیش بینی تمهیدات حفاظتی اماکن مربوط به ستاد انتخابات کشور، ستادهای انتخابات استانداری ها و سایر سطوح موثر در روند اجرای انتخابات در حوزه وزارت کشور.
7. پیش بینی تمهیدات حفاظتی کافی در روند تهیه،‌ تولید و توزیع تجهیزات و اقلام مورد استفاده در جریان برگزاری انتخابات ( مثل صندوق های اخذ رأی الکترونیک و سنتی ، مهرها، فرم های خام صورتجلسات)
8. اتخاذ حداکثر تمهیدات حفاظتی در روند طراحی، چاپ و توزیع تعرفه های خام اخذ رأی.

302/300

کد خبر: 727402

وب گردی

وب گردی