جزئیات فوت شدگان در بهمن سردشت/١٥ نفر از هموطنان نجات داده شدند

برف و سرما و کولاک باعث شد ماموران سازمان امداد و نجات در ٢٤١ شهر،روستا و محور های برف گیر مستقر شده و به ٢٩٧٢٢ نفر از هموطنان در نقاظ مذکور خدمات امدادی ارائه کنند و امداد رسانی در برخی نقاط همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، رئیس سازمان امداد و نجات مرتضی سلیمی با اشاره به استان های متاثر از برف و کولاک از اول بهمن تا ساعت 6 امروز گفت: ٢٤ استان شامل آذربایجان شرقی و غربی،اصفهان،ایلام، البرز،اردبیل،تهران،چهارمحال،خراسان شمالی و رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قم، قزوین،کردستان،کرمانشاه، کهگیلویه،گلستان،لرستان،مازندران،مرکزی و همدان تحت تاثیر برف و کولاک قرار دارند.

وی ادامه داد: ماموران سازمان امداد و نجات در ٢٤١ شهر،روستا و محور های برف گیر مستقر شده و به ٢٩٧٢٢ نفر از هموطنان در نقاظ مذکور خدمات امدادی ارائه کردند لازم به ذکر است امداد رسانی در برخی نقاط همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: طی عملیات های سازمان امداد و نجات 2010 نفر از هموطنان اسکان اضطراری داده شده و 55 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که 21 نفر آن ها زنان باردار بودند همچنین 80 نفر از هموطنان خدمات سرپایی دریافت کردند.

وی اضافه کرد:در اثر سقوط بهمن ١٥ نفر از هموطنان نجات داده شدند که ١٢ نفر آن ها در اثر سقوط بهمن در سردشت و ٣ نفر نیز در ارتفاعات بینالود بودند. متاسفانه 9 نفر از هموطنان ما در حوادث بهمن و کولاک جان باختند که 2 نفر در روستای قلقله بانه، 4 نفر از روستای بیوران سردشت ، 1 نفر از روستای چوخور کندی چالدران و 2 نفر از سورآباد بودند.

سلیمی ادامه داد: امدادگران در 433 تیم(2115 نفر) موفق به رهاسازی ٧٤٨٣ خودرو شدند که در برف گرفتار شده بودند همچنین سایر خدمات امدادی مانند ٢٢٢٠ تخته پتو ، ٦٧٠ بسته غذایی، ٣٤٧ کیلوگرم خرما، ٦١٤٨٠ قوطی کنسروجات، ١٣١٤٠ قرص نان، ٢٧٠٠ بطری آب معدنی و ١٨٧٠ بسته بیسکوییت میان برف زدگان توزیع شد.

وی تاکید کرد:امدادرسانی در ٤ استان لرستان،ایلام، کرمانشاه و خوزستان ادامه دارد.

700/701

کد خبر: 727449

وب گردی

وب گردی