آغاز به کار دبیرخانه دائمی جشنواره هنری عتف

دبیرخانه دائمی جشنواره هنری عتف در آستانه دهه مبارک فجر با حضور وحید احمدی دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دبیرخانه دائمی جشنواره هنری عتف در آستانه دهه مبارک فجر با حضور وحید احمدی دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز به کار کرد.

در نشستی که به همین منظور در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد احمدی دبیرکل شورای عالی عتف گفت: بدنبال سرعت روزافزون پیشرفت های تکنولوژیک و گستردگی و پیچیدگی آنها، تاثیر مباحث علمی و تخصصی و فناوری با حوزه های اجتماعی و زندگی روزمره مردم، تعامل دوسویه بین کارگزاران علمی و فناورانه با جامعه بیش از پیش ضرورت یافته است و برقراری این ارتباط نیازمند زبانی است که اقشار مختلف جامعه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و از نتایج آن بهره مند شوند؛ از سوی دیگر دستاندرکاران حوزه های تخصصی و علمی برای آگاهی از نتایج تصمیمات خود و دستیابی به زاویه نگاه اقشار مختلف مردم نیازمند زبان ارتباطی مشترک هستند. در این راستا هیچ زبانی گویاتر از زبان هنر نیست، علاوه بر این موارد از دیرباز پدید آمدن فناوری های نوین مخلوق تخیل خلاقانه محسوب می شده که بواسطه زبان هنر و تصویر به منصه ظهور رسیده و پس از آن صورت واقعیت به خود گرفته است.

وی افزود: بهره گیری از زبان هنر فرصتی فراهم آورده است که بازیگران عرصه فناوری و مردم نزدیکتر شده و با زبانی موجز، گویا و خلاق با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در این نشست که با حضور جمعی از هنرمندان در عرصه های مختلف از جمله عکاسی، کاریکاتور، انیمیشن و هنرهای تجسمی برگزار شد، جشنواره هنری عتف مورد آسیب شناسی قرار گرفت و درخصوص اهداف و سایر محورهای مورد نظر برای دوره های بعدی بحث و تبادل نظر شد.

در پایان و با تشکیل شورای سیاستگذاری جشنواره هنری عتف، دبیرخانه دائمی این جشنواره رسما آغاز به کار کرد.

205/200

کد خبر: 727479

وب گردی

وب گردی