دانشگاهی برای رهبران آینده آفریقا

این دانشگاه خود را نوعی جنب و جوش برای مقابله با انحصارطلبی‌های فرهنگی تعریف می‌کند. دانشجویان کیپ تاون سابقه برگزاری تظاهرات‌ها و تحصن‌های فراوانی را در کارنامه دارند و چون بسیاری از دانشگاه‌های پیشرو جهان، در فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مدنی نقش پررنگی ایفا می‌کنند.

دانشگاه کیپ تاون در سال 1829 در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی تاسیس شد. این دانشگاه دارای سنت‌های تاریخی خاص خود است و بالاترین سطح علمی را در قاره آفریقا دارد. دانشجویان نخبه می‌توانند از بورس تحصیلی این دانشگاه بهره‌مند شوند. توسعه فرهنگی یکی از اهداف این دانشگاه محسوب می‌شود.

این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های زیبای جهان شناخته می‌شود. این دانشگاه پای کوه شیطان قرار دارد.

کیپ تاون یکی از شهرهای زیبای جهان و در آفریقای جنوبی واقع است که سابقه میزبانی مسابقات المپیک تابستانی را نیز در کارنامه داشته است. این نشان از جایگاه این شهر در جهان است و دانشگاه کیپ تاون نیز جایگاه خود را چون دانشگاه شهرش در جهان تعریف می‌کند.

این دانشگاه مسئولیت خود را نوعی جنب و جوش برای مقابله با انحصارطلبی‌های فرهنگی تعریف می‌کند. دانشجویان کیپ تاون سابقه برگزاری تظاهرات‌ها و تحصن‌های فراوانی را برعهده دارند و چون بسیاری از دانشگاه‌های پیشرو جهان در فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مدنی نقش پررنگی ایفا می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های دانشجویان کیپ تاون حضور فعال در همه عرصه‌هاست. این دانشگاه در تشریح فضای حاکم بر خود می‌نویسد: دانشجویان ما در مسائل سیاسی، تشکیل نهادهای مدنی، فعالیت‌های ورزشی و فنی در آفریقای جنوبی پیشرو هستند و خود را برای رهبری کشورشان آماده می‌کنند.

این دانشگاه یکی از اهداف خود را آموزش مسئولیت‌های شهروندی به دانشجویان می‌داند. کیپ تاون هدف از این کار را توسعه دموکراتیک کشورش می‌داند. مسئولین این دانشگاه تلاش می‌کنند دانشجویان را به اندیشه‌ورزی وادارند و دموکراسی را به عنوان عنصری بنیادین برای آینده کشور خود به دانشجویان معرفی کنند و از این طریق دین خود را به آیندگان کشورشان ادا کنند.

دانشگاه کیپ تاون انجام پروژه‌های تحقیقاتی را از دیگر وظایف حائز اهمیت خود می‌داند. این دانشگاه به علت عقب نماندن از روند توسعه و اکتشافات جدید جهان تلاش می‌کند انجام پروژه‌های تحقیقاتی را جدی بگیرد.

این دانشگاه براساس دلایلی که ذکر شد خود را دانشگاهی موفق و پیشرو معرفی می‌کند که توانسته با وجود اینکه در آفریقا قرار دارد، رتبه 112 را در میان دانشگاه‌های جهان کسب کند.

این دانشگاه همچنین توانسته با رشدی 22 درصدی در زمینه جذب دانشجویان سیاه پوست از سال 2009 تا 2013 خود را به عنوان محلی امن برای دانشجویان سیاه پوست معرفی کند.

مجموعا 33 درصد از دانشجویان کیپ تاون سیاه پوست، 49 درصد رنگین پوست، 13 درصد سفید پوست و 1/1 درصد هندی هستند.

تاکنون 5 فارغ التحصیل این دانشگاه موفق شده‌اند به جایزه نوبل دست یابند.

نمایی از شهر کیپ تاون

303/300

کد خبر: 727495

وب گردی

وب گردی