11 علامت پنهان سرطان که شاید زنان جدی نگیرند

بسیاری از نشانه های ابتلا به سرطان با علائم بیماری های دیگر مشترک هستند و شاید به همین دلیل است که نادیده گرفته می شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آوای سلامت، این در حالی است که بنا به هشدار پزشکان در صورت ادامه دار بودن هر گونه علامت مشکوک و یا درد ادامه دار غیر معمول، لازم است هرچه سریع تر به پزشک مراجعه و برای درمان اقدام کنید. شایع ترین علامت های ابتلا به سرطان در زنان که معمولا نادیده گرفته می شود، از این قرارند:

خونریزی پس از یائسگی: این علامت بعد از یائسگی چندان غیر معمول نیست اما اگر خونریزی بعد از یائسگی به طور ناگهانی و شدید شروع شد، می تواند علامت هشداردهنده ابتلا به سرطان رحم باشد. خبر خوب این است که سرطان اگر در مرحله این تشخیص داده شود که هنوز گسترش نیافته، شانس بقا به میزان زیادی افزایش می یابد.

نفخ: تقریبا اکثر زنان از ابتلا به نفخ شکایت دارند؛ بخصوص در دوره سندرم پیش از قاعدگی. اما اگر این علامت همراه با یبوست حتی بعد از قاعدگی همچنان ادامه دار بود می تواند نشانه ای از ابتلا به سرطان تخمدان یا سرطان رحم باشد. بسیاری از مبتلایان به سرطان تخمدان گزارش داده اند که علائمی مبهم مانند نفخ، را برای مدت طولانی تجربه کرده اند. احساس پری و بی اشتهایی نیز از نشانه های رایج دیگر ابتلا به سرطان تخمدان است.

درد غیر طبیعی در لگن: برای زنانی که دوره های نامنظم قاعدگی را تجربه می کنند، این دردها غیر طبیعی نیست اما اگر به طور ناگهانی و همراه با خونریزی بین دوره های قاعدگی باشد، نیاز به بررسی از نظر تشخیص سرطان تخمدان دارد.

سرفه مزمن: عفونت ریه یا سرماخوردگی مسلما با سرفه مزمن همراه است اما اگر این سرفه ها بیش از سه هفته طول بکشد و علائم دیگر سرماخوردگی یا آلرژی را نداشته باشد، می تواند اولین نشانه های ابتلا به سرطان ریه باشد.

درد معده یا تهوع: ناراحتی های معده به ندرت با سرطان ارتباط دارند اما علائمی مانند تهوع اگر به طور مزمن ادامه دار شوند، نیاز به مراجعه به پزشک از نظر تشخیص سرطان های خون، مری، کبد، پانکراس یا حتی سرطان روده بزرگ دارند.

تب مکرر یا عفونت: تب در صورت عدم وجود هر گونه علامت دیگر سرماخوردگی یا آنفلوآنزا می تواند از نشانه های اولیه سرطان خون باشد. در این سرطان بدن شروع به تولید سلول های سفید غیر طبیعی می کند و توانایی بدن برای مبارزه با عفونت ها در نتیجه تضعیف سیستم ایمنی، کاهش می یابد.

مشکلات بلع: مشکل در بلع غذا، بیشتر از نشانه های سرطان مری یا گلو است. اما گاهی اوقات یکی از اولین نشانه های سرطان ریه شناخته شده است.

ضعف و خستگی: ضعف عمومی و خستگی می تواند نشانه ای برای انواع مختلف سرطان باشد که باید به آن توجه خاصی نسبت به دیگر نشانه ها داشته باشید. هر زمان که احساس کردید بدون هیچ دلیل خاصی خسته اید و نیاز به خواب بیشتری دارید حتما به دکتر خود مراجعه نمایید..

کبودی: زمانی که یک اتفاق غیر طبیعی برای پلاکت ها و گلبول های قرمز بیفتد می تواند نشانه ای از سرطان خون باشد. یک زن مبتلا به سرطان خون می گوید به کبودی های غیر معمول بر روی نقاط مختلف بدنش مانند انگشتان و دست ها و همچنین نقاط قرمز بر روی صورت، گردن و سینه اش بی توجه بوده است. نشانه دیگر سرطان خون، داشتن خونریزی لثه است. با گذشت زمان، سرطان خون، کار گلبول های قرمز و پلاکت ها را که حمل اکسیژن و لخته است را خدشه دار می کند.

تورم اعضای صورت: برخی بیماران مبتلا به سرطان ریه می گویند در صورت خود تغییر رنگ، تورم و قرمزی مشاهده کرده اند. توضیح برای این مورد این است که سلول های کوچک تومور ریه معمولا رگ های خونی را در سینه مسدود می کنند و مانع حرکت آزادانه خون از سر به صورت می شوند.

تغییر در ناخن ها: تغییرات غیر قابل توضیح ناخن ها نیز می تواند نشانه ای از انواع مختلف سرطان باشد. نقاط یا رگه های قهوه ای یا مشکی زیر ناخن ها می تواند نشانه سرطان پوست باشد. همینطور بزرگ شدن انتهای انگشتان یا بیش از حد منحنی شدن ناخن ها می تواند نشانه ای از سرطان ریه باشد. ناخن های سفید و رنگ پریده نشان می دهند که کبد شما به درستی کار نمی کند و گاهی اوقات نشانه ای از سرطان کبد هستند.

704/700

کد خبر: 727544

وب گردی

وب گردی