تجلیل از شهدای مدافع حرم در دانشگاه آزاد واحد اردبیل

فاطمه شیخ راوند گفت: روز 20 بهمن ماه نشست استانی در دانشگاه آزاد واحد اردبیل برگزار می شود که طی آن تمامی دانشگاه های استان در دانشگاه آزاد اردبیل جمع می شوند.

فاطمه شیخ راوند معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های فرهنگی واحد اردبیل گفت: برنامه های واحد تابع برنامه های سازمان مرکزی است. به این معنا که تمرکز برنامه های سازمان در جلب درامد های غیر شهریه ای است بنابر این ماهم همین سیاست ها را دنبال می کنیم به همین خاطر ما اولین استارت آپ فرهنگی را اجرا کرده ایم تا بتوانیم از قسمت فرهنگی ایده های برتر را شناسایی و سپس به شکل شرکت های دانش بنیان عملیاتی کنیم.

او گفت: فعالیت هایی که در حوزه فرهنگی واحد انجام می شود در وقع به چالش کشاندن قشر دانشجو و هیات علمی به سوی کار های فرهنگی است. به همین خاطر ما تاسیس کانون های متعدد با عناوین متعدد، افزایش تعداد نشریات دانشجویی و شناساندن مفاخر منطقه به جامعه دانشگاهی است. در این راستا نیز سعی می کنیم پایان نامه های تحصیلات تکمیلی را به این سمت و سو سوق دهیم. یعنی بتوانیم مفاخر منطقه ای را که ناشناس بودند به شکل پایان نامه ها روی آنها کار کنند.

وی افزود: در حال حاضر حدود 19 کانون و 16 نشریه در دانشگاه واحد اردبیل در حال فعالیت است. همین که ما بتوانیم دانشجو را به سمت مسائل فرهنگی سوق دهیم این خود از جنبه های مثبت فعالیت فرهنگی است. بطور مثال برنامه هایی که در دانشگاه صورت می گیرد به شکل خودجوش از طرف تشکل ها و کانون ها درخواست می شود. بیشتر کانون ها می آیند و از ما برنامه میگیرد تا فعالیت ها تک قطبی نباشد و برنامه ها هم به خوبی اجرا می شوند، بطور مثال برای دهه فجر برنامه های متنوعی درخواست شده و ریاست دانشگاه نیز با این سیاست ها همسو است و کمک های لازم را در این زمینه انجام می دهد.

این مقام دانشگاهی اذعان کرد: برنامه های دهه فجر برای استانداری، فرمانداری، تبلیغات اسلامی و سازمان مرکزی ارسال شده است و در نظر داریم تا از 12 بهمن تا 22 بهمن هر روز طبق برنامه هایی که سازمان برای ما تعیین کرده است و در آن هر روز به یک اسم نام گذاری شده است برنامه های مختلفی را برگزار کنیم. از جمله برنامه های مهم واحد اردبیل یک نشست استانی است که در روز 20 بهمن ماه در دانشگاه واحد اردبیل برگزار می شود که طی آن تمامی دانشگاه های استان در دانشگاه آزاد اردبیل جمع می شود و در این برنامه از مدافعان حرم تجلیل می شود. همچنین در روز12 فروردین از ساعت 9:30 که ساعت ورود امام به ایران است ما برنامه استانی داشتیم که در آن تمام مسئولان استانی و مسئولان دانشگاهی استان در دانشگاه جمع شدند و از یادمان شهدای گمنامی که در دانشگاه آزاد اردبیل قرار دارد غبار روبی شد.

شیخ راوند در پایان اظهار کرد: ما در نظر داشتیم تا در این ایام فرخنده جشن هایی را داشته باشیم که بخاطر رحلت آیت الله هاشمی بخش جشن را لغو کردیم. ما در نظر داشتیم تا برنامه تاتر و موسیقی اجرا کنیم که به دلیل رحلت آیت الله هاشمی اجرای گروه موسیقی که بطور کامل لغو شد اما گروه تاتر اجرای خود را انجام می دهد و تنها یک بخش طنز بود که از داخل برنامه های تاتر حذف می شود. اما برنامه هایی از قبیل مسابقه کتاب خانی و برنامه های متنوع دیگری در واحد برگزار خواهد شد.

504500

کد خبر: 727579

وب گردی

وب گردی