محمود عباس به رهبران آفریقا: مناسبات با اسرائیل را فدای آرمان فلسطین نکنید

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن هشدار درباره به خطر افتادن برقراری صلحی عادلانه و پایدار مبتنی بر راه حل دو کشور، از سران کشورهای آفریقایی خواست تا از حمایت از آرمان فلسطین دست نکشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، عباس دیروز (دوشنبه) که در بیست و هشتمین نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا سخن می گفت، اضافه کرد: رژیم اسرائیل با اشغالگری و ادامه شهرک سازی هر کار که بتواند برای مانع تراشی بر سر راه ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی انجام می دهد؛ شرایطی که به تحمیل نظام آپارتاید به ملت فلسطین منتهی خواهد شد.
عباس تصریح کرد: هرگونه تغییر در وضعیت کنونی بیت المقدس و اراضی اشغال شده 1967 فلسطینیان (از سوی صهیونیست ها) می تواند احتمال رسیدن به صلح و ثبات در منطقه را کاهش دهد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین المللی خواست تا برای اجرای قطعنامه 2334 شورای امنیت،که شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را ضد راه حل دو کشور دانسته بود، کمر همت ببندد.
در حالی که چندی پیش شورای امنیت قطعنامه مذکور را با رای قاطع اعضا تصویب کرد، رژیم صهیونیستی اعلام کرده که از آن تبعیت نمی کند. تل آویو، به ویژه از زمان روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ در آمریکا، به روند غصب زمین های فلسطینیان، ساخت و سازهای غیرقانونی، محدود ساختن ساکنان فلسطینی مناطق اشغالی، و ضمیمه کردن اراضی غصب شده شدت بخشیده است.
ادعاهای ترامپ درباره انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اشغالی نیز باعث جسورتر شدن رژیم صهیونیستی در سیاست هایش و مقابله با خواسته های جامعه بین المللی شده است؛ ادعایی که کارشناسان معتقدند صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و عملی نخواهد شد.
عباس از سران آفریقایی خواست تا مناسبات خود را با رژیم صهیونیستی بر پایه دست رفتن آرمان فلسطین، ایجاد نکنند.
وی با اشاره به تلاش های رژیم صهیونیستی برای توسعه مناسبات با کشورهای قاره آفریقا گفت: از شما می خواهیم که این ارتباطات به قیمت آرمان بحق ملت فلسطین تمام نشود؛ فلسطینیان به کمک شما برای رهایی از اشغالگری نفرت انگیز اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نیاز دارند.
عباس در عین حال از حمایت کشورهای آفریقایی از کشور فلسطین در جوامع بین المللی تقدیر و ابراز امیدواری کرد که آفریقا به حمایت از فلسطین تا رسیدن به آزادی، استقلال و حاکمیت مستقل خود ادامه دهد.
وی همچنین تصریح کرد که فلسطین آماده همکاری با اتحادیه آفریقا و کشورهای عضو در زمینه مبارزه با تروریسم است.

منبع: ایرنا

306/300

کد خبر: 727598

وب گردی

وب گردی